کد خبر: 17010021388
بانک و بیمهروزنامه

رشد ۳۶ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

رشد ۳۶ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی این بانک سال گذشته ۲۷هزار و ۸۶میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت کرد که نسبت به سال ۱۳۹۸، ۳۶درصد افزایش داشت.

جواد محمودی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۵۵هزار نفر متقاضی در بخش زراعت و صنایع و خدمات کشاورزی پرداخت شد که به ترتیب پنج‌هزار و ۲۵۲میلیارد ریال و ۶هزار ۱۴۵میلیارد ریال بود.

او افزود: شعب این بانک در بخش دام و طیور نیز مبلغ سه هزار و ۳۵۰میلیارد ریال و برای طرح‌های باغداری ۲هزار و ۳۰۸میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت کردند.

مدیرشعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نیز اشاره و اظهار کرد: شعب این بانک در سال گذشته با جذب کل اعتبار تخصیصی، هزار و ۳۹میلیارد ریال به تعداد ۲هزار و ۵۱نفر با نرخ چهار درصد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کردند.

محمودی همچنین در خصوص تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان اسفند سال گذشته مبلغ هزار و ۵۸۱میلیارد ریال تسهیلات برای خرید هزار و ۹۱۸دستگاه انواع تراکتور، کمباین، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه کشت گلخانه‌ای از محل تبصره ۱۸و ماده ۵۲الحاقی صندوق توسعه ملی گفت: در سال گذشته در مجموع ۸۴هکتار گلخانه شیشه‌ای در نقاط مختلف استان با سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی استان احداث و تجهیز شد و تسهیلات پرداختی بانک برای این طرح‌ها بیش از پنج‌هزار و ۳۹۶میلیارد ریال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا