کد خبر: 04050193374
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

رشد ۶۹ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از مرز مهران

مدیر کل  گمرک استان ایلام با اشاره به اینکه ۴۹۲ میلیون و ۶۰۶ هزار دلار انواع کالا از ابتدای سال تا پایان تیر از طریق مرز بین‌‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است، خاطرنشان کرد که این میزان صادرات در مقایسه با دوره مشابه پارسال از نظر ارزش دلاری ۶۹ درصد رشد داشته است.

روح الله غلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مدت (ابتدای سال تا پایان تیر) یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۰۹ تن کالا از مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است که از لحاظ وزن ۸۶ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۶۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات فلزی، پلاستیکی ، میلگرد، محصولات کشاورزی ، کابل برق، چینی‌آلات و کارتن خالی بوده است.

مدیر کل  گمرک استان ایلام یادآور شد: در این مدت تعداد بیش از ۴۶ هزار کامیون وارد مرز مهران شده است که رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی تاکید کرد: میزان ترانزیت از مرز مهران نیز با ۶۵ هزار و ۶۹۰ تن با ۲ هزار و ۵۵۸  کامیون حمل شده است که رشد ۱۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

او اضافه کرد: استان در مبارزه با قاچاق نیز گمرک کارنامه درخشانی دارد، این مدت ۲۹ پرونده تشکیل شده که افزایش ۲۲۲ درصدی از لحاظ تعداد و ۹۸۸ درصدی از لحاظ ارزش ریالی نشان می‌دهد.

مدیر کل  گمرک ایلام گفت: این مدت از سایر نهادهای کاشف ۳۴ پرونده برای ارزش‌گذاری و تطبیق از سوی مرجع قضایی به گمرک ارجاع شده است.

به گفته غلامی، گمرک مهران، کماکان در صدر ۱۲ گمرک هم مرز با عراق است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا