کد خبر: 220901112630
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

رشد ۹۴ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۷۱ همت به ۱۳۸ همت رسیده که رشد ۹۴ درصدی منابع را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در نشست خبری که به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد، به موضوع رشد منابع بانک اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۱.۶۵ درصد از منابع شبکه بانکی در اختیار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بود که این درصد اکنون به ۲.۳ رسیده و هدف‌گذاری ما تا پایان سال ۲.۵ درصد است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: این بانک به دنبال جذب ۵ درصد از نقدینگی کشور تا ۲ سال آینده و جذب ۲۰ درصد منابع در یک دهه آینده است که با روند آغاز شده، این موضوع دست یافتنی خواهد بود.

«شمسی‌نژاد» با بیان اینکه حجم معوقات بانک پیش از این ۰.۶ درصد و کمترین میزان در شبکه بانکی بود و اکنون با کاهشی بیش از پیش به ۰.۴۵ درصد رسیده، توضیح داد: در یک سال گذشته حدود ۳ میلیون فقره وام با متوسط ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذر ۲۵هزار فقره وام ازدواج با رقم ۳۵هزار میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: به مددجویان کمیته امداد نیز ۱۰هزار میلیارد ریال وام پرداخت شد که ۳۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم.

۴۲۰۰ میلیارد ریال نیز به مددجویان بهزیستی وام پرداخت شده که رشد ۵۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

همچنین ۲۵ هزار فقره وام فرزندآوری با رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا