کد خبر: 22090060745
اخبار شرکت هابانک و بیمه

رشد ۶۳ درصدی تولید حق بیمه تعاون

بیمه تعاون عملکرد شش ماهه خود را منتشر کرده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد ۶۳درصدی در تولید حق بیمه رشد داشته است که در نهایت با توجه به افزایش هزینه‌های تحمیل شده بر اساس تورم اقتصادی، سود عملیاتی شرکت رشد ۱۵درصدی کرده ‌است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بررسی صورت‌های مالی بیمه تعاون نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش ریسک شرکت، نسبت‌های مالی شرکت و پرتفوی شرکت نیز در وضع قابل قبولی قرار دارد.

در پایان شش ماهه منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۰، نسبت خسارت امسال ۶۴درصد بوده است. این در حالی است که در سال گذشته نسبت خسارت شرکت حدود ۶۸درصد بوده و در سال جاری شاهد بهبود در نسبت خسارت شرکت بودیم.

در حقیقت، بیمه تعاون در سال گذشته در شش ماهه ابتدای سال دو هزار و ۲۶۸میلیارد ریال و در پایان سال حدود ۵هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخته بود اما در شش ماهه نخست امسال حدود ۳هزار و ۷۰۳میلیارد ریال حق بیمه فروخته است که ۶۳درصد نسبت به شش ماهه ابتدای سال گذشته رشد داشته و طی شش ماهه ابتدای امسال ۶۲درصد از عملکرد یکساله، پارسال را عملیاتی کرد.

سود عملیاتی شرکت که در واقع به عملیات بیمه‌گری شرکت مرتبط است با رشدی ۱۵درصدی از ۳۲۹میلیارد ریالی طی شش ماه به رقم ۳۷۸میلیارد ریال رسید.

بیمه تعاون در شش ماهه نخست امسال ۶۴۵میلیارد ریال سود انباشته داشته که نسبت به رقم ۵۷۴میلیارد ریالی پایان سال قبل رشدی ۱۲درصد را طی شش ماه تجربه کرده است.

حقوق مالکانه بیمه تعاون حدود دو هزار و ۳۱۲میلیارد ریال بوده که نسبت به بدهی ۱۰هزار میلیارد ریالی نشان می‌دهد که نسبت مالکانه شرکت حدود ۲۵درصد است و گویای آن است که شرکت از علاوه بر نگه‌داشتن سهم سهامداران در حد معقول از اهرم‌های مالی شرکت برای برای افزایش سودآوری خود بهره برده است.

از طرف دیگر هزینه مالی در صورت‌های مالی شرکت عدد صفر را نشان می‌دهد. نسبت بدهی شرکت ۰.۸۵درصد است که گویای مناسب بودن درجه ریسک شرکت است. و اینکه شرکت به میزان مناسبی از بدهی برای سودآوری استفاده کرده است.

در این دوره شش ماهه بالاترین حق بیمه صادره با رقم هزار و ۸۱۶میلیارد ریال به بیمه شخص ثالث، رقم هزار و ۶۱۰میلیارد ریال به رشته بیمه درمان، ۴۳۴میلیارد ریال به بیمه بدنه و ۴۰۹میلیارد ریال به بیمه مسئولیت اختصاص داشته است.

بر اساس آخرین بررسی‌های انجام‌شده در پایان سال ۹۹و مطابق با آیین‌نامه ۶۹مصوب بیمه مرکزی، نسبت توانگری شرکت بیمه تعاون ۱۲۱درصد است و ریسک مازاد بیمه‌گر شرکت عدد سه هزار و ۱۸۵میلیارد ریال است که بر اساس اظهارات کمیته ریسک شرکت دیگر ریسک‌ها از جمله ریسک اعتباری، بازار و نقدینگی شرکت نیز بررسی شده و همه این ریسک‌ها به تایید حسابرس رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا