کد خبر: 021002147025
روزنامهسیاست

رهبر انقلاب: تبلیغات انتخابات غیر از وعده‌ خلاف دادن است

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: تبلیغات بایستی همراه با اخلاق و دیانت باشد؛ تبلیغات غیر از تهمت‌زدن است؛ غیر از دروغ‌گفتن است، غیر از وعده‌ خلاف دادن است؛ تبلیغات یعنی انسان نظرات خودش را برای مردم بیان کند؛ این تبلیغات است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روزگذشته در دیدار جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان با اشاره به لزوم روشن شدن اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی اظهار کردند: دو کلمه جمهوری و اسلامی، هر دو وابسته به انتخابات هستند؛ جمهوری، یعنی مردم‌سالاری و حاکمیت کشور به دست مردم و هیچ راهی جز انتخابات برای دخالت مردم در حاکمیت وجود ندارد.

ایشان افزودند: بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات، اشکال‌تراشی می‌کنند و دلسرد می‌کنند و توجه ندارند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری می‌شود یا هرج و مرج و ناامنی. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری، هرج و مرج، ناامنی و اغتشاش در کشور را می‌گیرد، انتخابات است.

مردم با انتخابات می‌توانند حاکمیت ملی را تأمین کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: انتخابات، مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند با آن، حاکمیت ملی و مردم‌سالاری و جمهوریت را در کشور تأمین کنند.

ایشان با بیان اینکه انتخابات در کشور تحول ایجاد می‌کند افزودند: بعضی‌ها اسم تحول را می‌آورند و اظهار طرفداری از تحول می‌کنند اما عملاً آن چیزی که مقدمه حتمی تحول است یعنی انتخابات، مورد بی‌اعتنایی آنان قرار می‌گیرد.

انتخابات، پایه تحول در کشور است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: با انتخابات می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد؛ صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌خواهند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان تحول ایجاد کنند که راهش آن است که با انتخابات، اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست‌جمهوری یا شوراها کسانی را که با آن فکر سیاسی و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آن‌ها همراه هستند، سر کار بیاورند که این تحول می‌شود؛ در واقع انتخابات، پایه تحول است.

برای برطرف‌شدن مشکلات، باید در انتخابات شرکت کنیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعضی‌ها مردم را از انتخابات دلسرد می‌کنند که این کاری غلط، اشتباه و به ضرر کشور است؛ به ضرر فلان شخص و آدم نیست بلکه به ضرر کشور است. ایشان ادامه دادند: بعضی‌ها برای آنکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم می‌آورند؛ اگر مشکلات وجود دارد، راه‌حل مشکلات چیست؟ راه‌حل مشکلات، انتخابات است؛ اتفاقاً برای آنکه مشکلات برطرف شود، باید در انتخابات شرکت کنیم.

دو انتخابات مجلس و خبرگان، باید با شکوه برگزار بشود

ایشان با اشاره به لزوم تحقق چهار شاخص بیان‌شده در فرمایشات ابتدای امسال، گفتند: بنده، چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران عرض کردم؛ اولاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه و رابعاً امنیت انتخابات؛ این چهار خصوصیت باید انجام بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: ما حدود دو ماه دیگر دو انتخابات مهم در کشور داریم؛ ملت ایران باید برای انجام این دو انتخابات به بهترین شکل آماده باشد. یک انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. مجلس خبرگان رهبری اهمیتش در آنجاست که در موقع لازم، می‌تواند رهبر مناسب را برای کشور انتخاب کند و در طول زمان هم می‌تواند و می‌باید مراقب حفظ شرایط حیاتی رهبری در شخص رهبر موجود باشد؛ بایستی ملت ایران، مردم استان‌ها دقت کنند، مراقب کنند و این انتخابات را به بهترین وجهی برگزار کنند.

ایشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز فرمودند: اما انتخابات مجلس شورای اسلامی که بسیار مهم است؛ مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی ریل‌گذاری‌کننده‌ی آینده‌ی کشور است؛ اگر کشور، مشکلاتی دارد، برای رفع این مشکلات، نیاز به قانون‌گذاری و حضور مدبرانه‌ی مجلس شورای اسلامی است؛ این دو انتخابات بایستی با شکوه برگزار بشود.

اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: همه‌ کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند؛ علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوان‌ها، افراد در داخل خانواده، این‌ها همه می‌توانند منادی انتخابات باشند و مردم و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ انتخابات آن وقت انتخابات پُر شوری خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد؛ مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات را نخواهد داشت؛ اگر می‌خواهیم مشکلات برطرف بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه‌ی همه است. هر که می‌خواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است.

تبلیغات انتخابات، باید همراه با اخلاق و دیانت باشد

ایشان با اشاره به لزوم امر رقابت در دو انتخابات پیش‌رو اضافه کردند: رقابت، یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با همدیگر مسابقه بگذارند، گرایش‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ میدان باز باشد برای مسابقه‌ی جناح‌های سیاسی و نگاه‌های سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی، این معنای رقابت است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: رقابت یعنی جوان‌هایی که می‌خواهند وارد میدان انتخابات بشوند، مسابقه بگذارند با افراد سابقه‌دار و با تجربه، این‌ها تلاش کنند، آن‌ها هم تلاش کنند و یک مجلس خوب و قوی، آن مجلسی است که هم از این جوان‌ها در آن باشند، هم از آن مجرب‌ها و با سابقه‌ها در آن باشند.

ایشان گفتند: رقابت، یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند، منتها تبلیغات درست؛ تبلیغات بایستی همراه با اخلاق و دیانت باشد؛ تبلیغات غیر از تهمت‌زدن است؛ غیر از دروغ‌گفتن است، غیر از وعده‌ خلاف دادن است؛ تبلیغات یعنی انسان نظرات خودش را برای مردم بیان کند؛ این تبلیغات است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا