کد خبر: 10120072168
سیاستنهادها

رهبر انقلاب: رژیم آمریکا بحران‌زا است/ طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: رژیم آمریکا بحران‌زا و بحران‌زیست است و از طریق ایجاد بحران در دنیا ارتزاق می‌کند.

به گزارش مهر، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ملت شریف ایران و امت مسلمان جهان به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) دقایقی پیش آغاز شده است.

مهمترین محورهای سخنان ایشان بدین شرح است:

– هدف بعثت انبیا تزکیه است. بعثت، ممکن کردن یک امر ناممکن بود. بعثت، بشارت انجام دادن امور ناممکن است.

– تجربه تاریخی بعثت باز هم امکان‌پذیر است؛ انقلاب اسلامی نمونه همین تجربه است. برخلاف نظر خیلی‌ها، نقطه اوج نهضت نبوی، تشکیل حکومت بود. اسلام و دین از حکومت جداشدنی نیست.

– مبعث رسول اکرم را به همه امت بزرگ اسلامی و به ملت عزیز ایران و به همه آزادگان جهان. روز مبعث و شب مبعث، روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم وجود که از آن تعبیر شده است در دعای شب مبعث به تجلی‌الاعظم به نبی مکرم اسلام، برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد. البته بعثت، بعثت نبی مکرم (ص) هدیه‌ی به همه‌ بشریت هم هست.

اگر ما در میان ارزش‌های فراوان اسلام، سلسله‌ ارزش‌های اسلامی، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم یعنی عنصر گسترش عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق -که مجموعه‌ ارزش‌های اسلامی خیلی گسترده است- این دو عنصر برجسته از این ارزش‌هاست.

– اگر همین دو عنصر را در نظر بگیریم که اسلام نسبت به آنها چه تاکیدی کرده تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی‌ترین هدیه را و وسیله سعادت را به بشریت عطا کرده. این که اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت می‌کند این خیلی چیز مهمی است.

در قرآن ده‌ها آیه، ده‌ها مورد شاید نزدیک به صد مورد اگر کسی بشمارد وجود دارد که با تعابیر مختلف با تعبیر تعقلون، با تعبیر تتفکرون، با تعبیر یتدبرون، خدای متعال مخاطبان را و آحاد مردم را ه اندیشه و تفکر و عقل دعوت کردند.

– در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم، همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت اخلاق و تزکیه را ذکر کرده. در جای قرآن هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِه وَیُزَکِّیهِمْ اول تزکیه است.

– رژیم آمریکا نمونه کامل جاهلیت مدرن است. این رژیم، رژیمی بحران‌زا و بحران‌زیست است و از طریق ایجاد بحران در دنیا ارتزاق می‌کند.

– اوکراین قربانی همین سیاست های آمریکا است؛ آمریکا، اوکراین را به این نقطه کشاند.

– ما طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا