کد خبر: 290801109227
روزنامه

روبیکا سوپر اپلیکیش ایرانی با نماد افتخارآفرین

نسیم هنرمند

همزمان با گسترش جوامع و به روزرسانی اطلاعات و دنیای ارتباطات کاربران در فضای مجازی به دنبال اپلیکیشن هایی برای اطلاع‌رسانی دقیق هستند، نمونه های جهانی آن مانند واتس آپ.، تلگرام، اینستاگرام و توییتر  که از محبوبیت جهانی برخوردار هستند و نیاز به معرفی ندارند؛ اما در ایران نیز چندسالی است که پیام رسان های داخلی مانند روبیکا، بله، آی گپ، سروش طرفدار پیدا کرده اند و یکی از این اپ ها ،سوپر اپلیکیشن روبیکاست که تقریبا جامع ترین اپلیکیشن مالتی مدیا و چند رسانه‌ای در ایران است و برای سیستم های عامل اندروید و آی او اس قابلیت نصب میباشد.

این روزها با فیلترینگ سراسری در کشور این سوپر اپلیکیشن محبویت خاصی پیدا کرده است، جایگاه جدیدی میان کاربران ایرانی پیدا کرده است و بیش از ده ها میلیون کاربر تا کنون آن را نصب کرده اند.

این سوپر اپلکیشن  تلاش کرده است با ارائه سرویس های متنوع  به کاربرانش کمک کند تا فعالیت های روزمره خود را راحت تر انجام دهند.

در روزهای اخیر گوگل پلی اقدام به حذف چند برنامه ایرانی کرده است و روبیکا یکی از این اپ هاست که طبق گفته مسئولان مربوطه علت حذف این اپلیکیشن‌ها یکی از این موارد تحریم‌ها بود و مدیران برخی از این اپلیکیشن‌ها، به ایمیل گوگل مبنی‌بر نداشتن امکان استفاده از گوگل‌پلی به‌ دلیل بند ۱۶.۵ قوانین توسعه‌دهندگان اشاره کرده بودند، بندی که می‌گوید «محصولاتی که روی گوگل‌پلی قرار می‌گیرند ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند».

اپلیکیشن روبیکا شامل بخش‌های متنوعی مانند: پیام رسان، فیلم و سریال فروشگاه، روبینو و دیگر امکانات است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

پیام‌رسان:

پیام‌رسان روبیکا، قابلیت ارسال محتوای متنی، تصویری، ویدئو، فایل، صدا، ساخت کانال و گروه، آمار کانال‌ها، پخش زنده، ساخت نظرسنجی و آزمون دارد همچنین دارای اتاق گفت‌وگوی صوتی، تماس صوتی و تصویری و ارسال موقعیت مکانی است.

فیلم و سریال :

از دیگر نقاط قوت اپلیکیشن روبیکا بخش فیلم و سریال آن است که شامل فیلم ها و سریال های محبوب روز هست.

 شما می‌توانید فیلم و سریال‌های محبوبتان را به صورت رایگان و بدون خرید اشتراک در این اپلیکیشن تماشا کنید. اکنون بیش از ۶۰۰۰۰ عنوان فیلم و سریال و انیمیشن در این بخش وجود دارد. تماشای فیلم و سریال با اینترنت همراه اول و ایرانسل نیز امکان پذیر است. در بخش کودک  نیز جدیدترین انیمیشن های کودکان نمایش داده می شود که برای کودکان بسیار سرگرم کننده است.

همچنین قسمت تعاملی یا همان ویترین که شامل بخش های ورزشی و فروشگاه و … است و مانند فضای اینستاگرام می‌توان وارد صفحه اختصاصی کاربر شده و لایک و کامنت قرار داد.

فروشگاه :

این روزها بازار تبلیغات فروش در پیج های بلاگر و اینفلونسرها در بخش فروشگاه روبیکا داغ است. در این بخش انواع فروشگاه های پوشاک و لباس، کیف و کفش، شال و روسری، صنایع دستی و … محصولات خود را از این طریق به فروش می رسانند.

همچنین در آپدیت جدید روبیکا بخش اد پست در استوری ها و هایلایت ها به تازگی به آن اضافه شده اند که نشان می‌دهد که این اپلیکیشن آینده بهتری در پیش روی خود دارد و می‌تواند بخشی از نیازهای کاربران را برطرف سازد.

روبینو :

 از طریق شبکه اجتماعی روبینو می‌توانید عکس‌ها و ویدئو‌های خود را به اشتراک بگذارید. رویداد‌های جذاب روزانه را میتوان از طریق بخش استوری دنبال کرد. امکان پخش زنده و تعامل با مخاطبین بخش ویترین از پرطرفدارترین و پربازدیدترین بخش‌های روبینو است. پست‌ها بر اساس معیار‌های متنوعی در ویترین قرار می‌گیرند و به صورت چرخشی چندین مرتبه در روز تغییر می‌کنند.

دایرکت روبینو که همان پیام رسان آن است بسیار کاربردی است؛ زیرا همه پیام های کاربران به صورت یک جا در یک فضای مشخص قابل مشاهده است. در مورد ورود پست‌ها به بخش ویترین بر اساس الگوریتمی پیچیده و خودکار، تصمیم‌گیری می‌شود؛ اما به زبان ساده، در صورتی که یک پست تعداد لایک، بازدید، کامنت و… بالایی داشته باشد و این اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ویترین وارد می‌شود. در واقع ویترین همان کاربرد اکسپلور اینستاگرام را ایفا می کند.

 همچنین قابل ذکر است هزینه اینترنت برای استفاده از روبینو به صورت تمام‌بها محاسبه می‌شود.

دیگر امکانات :

از دیگر بخش های جذاب این اپلیکیشن  محبوب ایرانی  می‌توان به بخش اخبار اشاره کرد که در آن تازه ترین خبرهای روز ایران و جهان از طریق خبرگزاری های رسمی، روزنامه ها و پایگاه های خبری قابل مشاهده است.

در بخش دیگر سرویس‌های خدماتی این اپ کاربر می‌تواند، بسته‌های شارژ سیم‌کارت و همچنین بسته‌های اینترنتی تهیه کند. این امکان برای کاربران هر ۳ اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل فعال است و آن‌ها می‌توانند با شارژ کیف پول خود در روبیکا اقدام به خرید این بسته‌ها کنند.

یکی دیگر از بخش های جالب این نرم افزار بخش آموزشی آن با نام «روبی کلاس» است که دروس پایه تحصیلی هفتم تا دوازدهم در آن آموزش داده می شود.

کار کردن با اپلیکیشن روبیکا بسیار راحت و سریع است و می توانید با یک کلیک بر روی بخش کانال های پر طرفدار آنها را مشاهده و در صورت تمایل عضو کانال های مورد علاقه شوید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا