کد خبر: 18119914904
دولت

روحانی: واکسیناسیون در کشور این هفته آغاز می‌شود / اثر واکسن‌ها صد در صد نیست

روحانی، رئیس جمهور با اشاره به اینکه ویروس کرونا دیگر سن و سال نمی‌شناسد، گفت: ما شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها تا ۷۵ درصد هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: امروز پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا است و خوشحالیم در مجموع شرایط کشور ما به گونه‌ای است که می‌توانیم با کمک همدیگر جلوی موج چهارم پاندومی کرونا را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس دیگر سن و سال نمی‌شناسد، گفت: اخیرا دو فوتبالیست یعنی آقایان انصاریان و میناوند نیز به سبب این ویروس فوت کردند. این هشداری است به همه مردم ما که مراقبت دقیق‌تر و بیشتر را در این زمینه داشته باشند.

رئیس جمهور بیان داشت: ممکن است این ویروس یک هفته و ده روز قبل از اینکه ما بفهمیم وارد ایران شده باشد اما ما در انتهای بهمن وجود این ویروس در کشور را فهمیدیم. ما شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها تا ۷۵ درصد هستیم. فعلا این بیماری درمان قطعی ندارد.

وی اضافه کرد: ما در ایران تمام داروهایی که در دنیا می‌گویند در درمان این بیماری تاثیر داشته است به دنبالش رفتیم و الان در بیمارستان‌ها موجود است.

روحانی افزود: یکی از راه‌های ایمن سازی واکسیناسیون است. اینکار اگر طبق معمول می‌خواست انجام گیرد به این زودی‌ها به آن دست پیدا نمی‌کردیم اما بخاطر اینکه این بیماری تلفات بسیاری می‌گرفت سازمان جهانی بهداشت ناچار شدند یک مجوز اضطراری را صادر کند و واکسن‌های مختلف در دنیا ساخته شد شاید ۱۴۰ تا ۱۵۰ (گروه) در دنیا به سمت ساخت واکسن رفتند اما فقط ۶ یا ۷ واکسن در جهان مطرح شده است. واکسن برای کل دنیا به این زودی ها انجام نمی شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: در همین هفته واکسیناسیون در کشور شروع می‌شود. من از وزرای خارجه، بهداشت، بانک مرکزی و هواپیمایی و سفرا برای این موضوع تشکر می‌کنم. اول کادر درمان بتوانند در دو مرحله این واکسن را دریافت کنند یک اطمینانی ایجاد می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: ان‌شاء الله قبل از عید واکسیناسیون در بین افراد مسن و کادر درمان صورت می‌گیرد. احتمال دارد واکسن مشترک رازی و برکت در بهار انجام شود. اثر واکسن‌ها صد در صد نیست و در دو مرحله باید انجام گیرد بنابر این تا یکسال آینده خودمان را آماده کنیم که همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم. اعلام خبر واکسیناسیون باعث نشود پروتکل‌ها را رعایت نکنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا