کد خبر: 150801107294
اقتصادبورس

روزهای خوش بورس ادامه دارد؟ /صعود ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد همراه شد.

به گزارش همشهری آنلاین، بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر بسته ده‌بندی حمایت از بازار سرمایه از یکسو و روند رو به رشد قیمت دلار در بازار کمی جان گرفته است، به گونه‌ای که امروز هم در یک روند کاملاً افزایشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد ۵ هزار و ۷۸ واحد به رقم ۳۷۹ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز هم سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند، این دو شاخص در معیار هموزن ۱.۳ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶ درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس به اندازه ۰.۷۲ درصد رشد کردند.

نمادهای ملی مس، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۲۷ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۷۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت‌های تازه وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی را شامل می‌شود به ۳۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، آریاساسول، فولاد ارفع، صبا تأمین، بیمه پاسارگاد و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

گرچه عمده سهام موجود در بازار به نقطه ارزنده رسیده‌اند و یکی از سیاست‌های دولت تقویت بازار سرمایه است اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان در این بازار غافل شد و قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل در مورد بازار صورت گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا