کد خبر: 090502134199
جهانروزنامه

روسیه آماده مشارکت برابر با آفریقا

ترجمه: سلیم حیدری

پاول سوروکین به RT گفت که مسکو نه تنها در این قاره سرمایه گذاری خواهد کرد، بلکه مراکز خدماتی و آموزشی نیز خواهد ساخت.

پاول سوروکین معاون وزیر انرژی روسیه روز جمعه در حاشیه نشست روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ به RT گفت آفریقا سریعترین قاره در حال رشد روی کره زمین است و مستحق رفتار عادلانه است که تنها بر اساس مشارکت برابر محقق می شود.

سوروکین توضیح داد که در حال حاضر، آفریقا حتی به عنوان یک قاره بزرگ، مصرف کننده انرژی نیست، اما با رشد اقتصاد آن و دسترسی مردم به انرژی، در نهایت تبدیل به یک قاره مصرف کننده انرژی می شود.

این مقام روسی گفت: «خوب، قطعاً یکی از مکان‌هایی خواهد بود که تقاضا را افزایش می‌دهد و این بدان معناست که بر تمام جریان‌های جهانی و تجارت کلی انرژی تأثیر می‌گذارد».

سوروکین با صحبت در مورد ذخایر معدنی عظیم قاره آفریقا خاطرنشان کرد که این موضوع فقط به دلیل صادرکردن مواد معدنی نیست، بلکه دلیل این موضوع آن است که چقدر ارزش افزوده می تواند در یک کشور باقی بماند.

“این یک چالش برای روسیه است که ما در حال مقابله با آن هستیم. این یک چالش برای آفریقا است، و رسیدگی به این مسائل با هم بسیار آسان‌تر و بهتر است، زیرا ما آماده‌ایم با آفریقا به عنوان یک شریک، بله به عنوان یک شریک برابر کار کنیم.”

این مقام مسئول ادامه داد: “مشارکت برابر به معنای گرفتن منابع از یک کشور، پرداخت ۱۰۰ دلار و پس گرفتن ۸۰ دلار نیست. سوروکین خاطرنشان کرد: سپس هیچ چیز در این قاره باقی نمی ماند و افزود که اگر کشورها برای یک هدف با یکدیگر همکاری کنند، وضعیت می تواند در جهت مثبت تغییر کند.

این همکاری نه تنها به معنای تامین تجهیزات، بلکه آموزش افراد در مورد نحوه سرویس دهی به آن تجهیزات از طریق راه اندازی مراکز آموزشی ویژه برای آنها است.”

سوروکین در پایان گفت: “اینجا جایی است که آینده نهفته است، این پایه ای برای مشارکت قوی است. بنابراین، ما باید با کشورهای آفریقایی همکاری کنیم. ما این را پیشنهاد کرده‌ایم، ما علاقه زیادی به این کار می‌بینیم.”

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا