کد خبر: 070702139129
انرژیبازارها و خدمات مالیجهانروزنامه

روسیه ممنوعیت صادرات گازوئیل بی کیفیت و سوخت دریایی را لغو کرد

ترجمه: سلیم حیدری

یک سند دولتی تنها چند روز پس از اینکه مسکو برای اولین بار این محدودیت ها را اعلام کرد، نشان داد که روسیه تغییراتی در ممنوعیت صادرات سوخت خود اعمال کرده است. از جمله این تغییرات شامل لغو محدودیت هایی که شامل سوخت مورد استفاده به عنوان ذخیره سازی برای برخی کشتی ها می شود و گازوئیل با محتوای گوگرد بالا را می توان نام برد.

روسیه همچنین محدودیت‌های صادرات سوخت را که قبلاً توسط راه‌آهن روسیه و ترانس‌نفت (TRNF_p.MM) برای صادرات پذیرفته شده بود، قبل از اعلام ممنوعیت اولیه در هفته گذشته، لغو کرد.

طبق سند مورخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر)، ممنوعیت نامحدود روسیه در مورد انواع بنزین و دیزل با کیفیت بالا همچنان پابرجاست. تحلیلگران انتظار دارند که در ماه آینده، این ممنوعیت کوتاه مدت و به طور کامل برداشته شود.

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که به منظور ایجاد ثبات در بازار داخلی، صادرات بنزین و گازوئیل به تمام کشورهای خارج از دایره چهار کشور سابق شوروی را به طور موقت ممنوع کرده است.

قیمت عمده فروشی گازوئیل و بنزین هفته گذشته در روسیه به شدت کاهش یافت. روز دوشنبه، این کاهش تقریباً متوقف شد.

روسیه در ماه های اخیر با کمبود بنزین و گازوئیل مواجه بوده است. قیمت‌های عمده‌فروشی سوخت افزایش یافته است، اگرچه قیمت‌های خرده‌فروشی در راستای مهار تورم رسمی محدود شده است.

بحران به ویژه در برخی از بخش‌های جنوبی روسیه که سوخت برای جمع‌آوری محصول کشاورزی بسیار مهم است، دردناک بوده است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس (فروردین)، ایجاد یک بحران جدی می تواند برای کرملین ناخوشایند باشد.

بر اساس داده‌های بازرگانان و LSEG، روسیه قبلاً صادرات گازوئیل خود از طریق دریا و در ۲۰ روز اول سپتامبر (شهریور) به حدود ۱.۷ میلیون تن کاهش داده است.

روسیه در سال گذشته ۴.۸۱۷ میلیون تن بنزین و تقریبا ۳۵ میلیون تن گازوئیل صادر کرده است.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا