کد خبر: 170302129269
اقتصادبانک و بیمه

اعلام روش ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان رسیده است. بازنشستگان برای دریافت وام خود باید چه مراحلی را طی کنند و به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که بازنشستگان در هر استان و شهرستانی می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی برای ثبت نام وام خود اقدام و وام ۲۰ میلیونی خود را دریافت کنند.

بر این اساس قدم اول برای دریافت وام بازنشستگی تامین اجتماعی، مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور است.

این وام ۲۰ میلیون تومانی، وام قرض‌الحسنه است و کارمزد بانکی آن تنها چهار درصد است. اما بازنشستگان از چه زمانی می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند؟ آنگونه که معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده از اواخر خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی آغاز می‌شود و قرار است امسال ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان این وام ضروری ۲۰ میلیونی را دریافت کنند.

شرایط دریافت وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان

مهم‌ترین شرط دریافت وام بازنشستگی ۲۰ میلیون تومانی این است که افراد کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی را داشته باشند. به عبارتی داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​  ۱۴۰۲یا همان وام ضروری، الزامی است.

شرط دیگر دریافت این وام این است که مستمری‌بگیران نباید چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه به بانک داشته باشند و این موارد از سوی بانک استعلام می‌شود.

در مرحله بعد افراد می‌توانند به دو طریق برای دریافت این وام اقدام کنند. روش اول مراجعه حضوری به کانون بازنشستگی هر شهر و تکمیل فرم وام ضروری است.

روش دوم ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری است. در این شیوه متقاضیان از طریق اینترنت می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند. به عبارتی مستمری بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند.

در روش اول به صورت غیر حضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی  که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری‌بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام هستند، ضروری است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا