کد خبر: 270602138164
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

روغن چقدر ارزان شد؟ | قیمت جدید روغن های خوراکی در بازار

با اعلام سازمان حمایت مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع روغن‌های خوراکی، این کالا در تمام فروشگاه‌های عرضه کننده با تخفیف‌ در حال فروش است.

به گزارش همشهری، با توجه به کاهش قیمت جهانی انواع روغن خام، سازمان حمایت با هماهنگی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و کارخانجات تولیدی، قیمت انواع روغن نباتی مصارف صنف، صنعت و خانوار را کاهش داد.

بر اساس این مصوبه قیمت روغن برای مصرف خانوار ۱۵ درصد و برای صنف و صنعت حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و این قیمت‌ها با نهایی شدن در کارگروه تنظیم بازار از چهارشنبه هشتم شهریورماه، اعمال شده است.

به گفته دبیر انجمن صنفی روغن نباتی، تمامی محصولات روغن نباتی با قیمت های مصوب اعلامی در بازار توزیع می شود و براساس توافق صورت گرفته با فروشگاه های زنجیره ای حتی روغن های تولید قبل هم با تخفیف در اختیار مردم قرار می گیرد.

بر اساس آمارهای اعلام شده سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تن روغن در کشور مصرف می شود و تولید ماهیانه روغن در کارخانجات کشور نیز ماهیانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن برآورد می‌شود. ۸۰ درصد روغن خام مصرفی کارخانه‌ها وارداتی است.

در جدول پیوست این مطلب قیمت جدید بعضی روغن‌های خوراکی موجود در بازار که در روزهای اخیر با تخفیف در حال عرضه هستند، با قیمت ماه قبل این محصولات مقایسه شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا