کد خبر: 201001116144
جهان

روند افزایشی نفت معکوس شد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا که به رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت ضربه خواهد بود، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس ۴۳ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۹ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه پس از این که چین مرزهای خود را برای نخستین بار در سه سال گذشته به روی مسافران گشود، یک درصد صعود کرده بودند.

دو مقام فدرال رزرو هفته جاری اظهار کردند: انتظار دارند نرخ بهره که اکنون بین ۴.۲۵ تا ۴.۵ درصد است به پنج تا ۵.۲۵ درصد افزایش پیدا کند تا نرخ بالاتر تورم کنترل شود.

جون رونگ، تحلیلگر بازار شرکت IG در یادداشتی نوشت: انتظارات مذکور، بالاتر از انتظار بازار بود و سخنرانی که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در روز جاری خواهد داشت، احتمالا منعکس کننده مواضع مذکور خواهد بود.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا اظهار کردند: آمار جدید تورم که قرار است هفته جاری منتشر شود، به آنها کمک خواهد کرد درباره این که آیا می‌توانند روند افزایش نرخ بهره را در نشست آینده خود آهسته کرده و یک افزایش ۲۵ واحدی داشته باشند، تصمیم بگیرند.

به گفته منابع آگاه و اسنادی که توسط رویترز مشاهده شده است، چین دور دوم سهمیه واردات نفت در سال ۲۰۲۳ را صادر کرد که مجموعه سهمیه‌های واردات برای سال میلادی جاری را ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اما تحلیلگران هشدار دادند احیای تقاضای چین برای نفت، ممکن است تاثیر محدودی در بالا بردن قیمتها داشته باشد زیرا دورنمای رکود اقتصادی، بازار را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا ۲.۴ میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. آمار ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا روز سه شنبه توسط موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا