کد خبر: 310602138543
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

روند قیمت بیت کوین در شش ماه ابتدایی سال /مقایسه قیمت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در یک روند خنثی (ساید و رنج) قرار داشته، به‌طوری که قیمت بیت کوین طی این بازه بین سقف‌ها و کف‌های ثابتی به حرکت خود ادامه داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بیت کوین در بازه شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، برخلاف بازه مشابه آن در سال گذشته که روند قیمت کاملا نزولی بود، روندی نوسانی داشته و نسبت به سال ۱۴۰۱ در سطوح قیمتی بالاتری قرار گرفته است.
البته در روند نوسانی فعلی، قیمت این ارز دیجیتال نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۲ در سطح کمی پایین‌تر قرار دارد.
روند قیمت بیت کوین
روند قیمت بیت کوین، ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲، منبع: Tradingview
روند قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین / مقایسه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱

با بررسی نمودار فعلی قیمت بیت کوین در بازه ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، قیمت این ارز دیجیتال نسبت به قیمت پایان ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ تغییری تقریبا ۹ هزار دلاری را تجربه کرده است. قیمت بیت کوین در بازه ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، از سطح حدود ۴۲ هزار دلار به حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار، کاهش قیمت ۵۵درصدی را پشت سرگذاشته است.

در سمت دیگر، روند فعلی بیت کوین در بازه ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نوسان قیمتی محدودی را نشان می‌دهد. به‌طوری که قیمت این ارز دیجیتال در ابتدای سال ۱۴۰۲، در حدود ۲۸ هزار و ۱۰۰ دلار قرار داشته و در انتهای این ۶ ماه نیز در سطح کمی بالاتر از قیمت ۲۷ هزار دلار در روندی نسبتا نوسانی قرار گرفته است.

روند قیمت بیت کوین
روند قیمت بیت کوین

روند قیمت اتریوم / مقایسه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱

همزمان با حرکت قیمت بیت کوین در روند نوسانی خود طی بازه ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۲، آلت کوین‌های بازار نیز تغییرات نسبتا محدودی را به ثبت رساندند.

با بررسی روند قیمت اتریوم به عنوان رهبر آلت کوین‌های بازار ارز دیجیتال، می‌توان مشاهده کرد که قیمت در سقف‌ها و کف‌های ثابتی قرار داشته و نسبت به آغاز سال ۱۴۰۲ اندکی کاهش پیدا کرده است.

با مقایسه بازه مشابه در سال ۱۴۰۱، می‌توان دریافت که اتریوم در طی بازه مذکور کاهشی در حدود ۵۸ درصدی را به ثبت رسانده، به‌طوری که قیمت این آلت کوین بزرگ از سطح ۲ هزار و ۸۶۱ دلار به سطح ۱ هزار و ۲۳۷ دلار کاهش پیدا کرده است.

 

اتریوم در اواسط بازه ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ به زیر سطح قیمتی ۹۰۰ دلار نیز کاهش یافته بود؛ اما در ادامه با افزایش رویدادهای مثبت حوزه آلت کوین‌ها به‌ویژه اتریوم و به‌طور همزمان رنج شدن روند کاهشی قیمت بیت کوین در بازه مشابه، اتریوم توانست تا حدود سطح ۲ هزار دلار نیز بازگشت قیمتی داشته باشد.

در ادامه با کاهش دوباره بیت کوین، اتریوم نیز وارد فاز کاهشی شد و در انتهای ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در قیمت ۱ هزار و ۲۴۵ دلار قرار گرفت.

در ابتدای بازه ۶ ماهه سال ۱۴۰۲، اتریوم حدودا در سطح ۱ هزار و ۷۳۲ دلار قرار داشت و تا به این لحظه اندکی بالاتر از سطح ۱ هزار و ۶۰۰ دلار معامله می‌شود. با وجود کاهش اندک اتریوم در طی بازه ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، این ارز دیجیتال همچنان پتانسیل بازگشت به روند صعودی و شکست سقف قیمتی را دارد.

نمودار رنگین کمان بیت کوین

نمودار رنگین کمان قیمت بیت کوین

در کنار مقایسه بازده بیت کوین و اتریوم در بازه ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، بررسی نمودار رنگین کمان بیت کوین نیز حائز اهمیت است. در این نمودار می‌توان لایه‌های مختلف رنگین کمان را همزمان با طیف‌های رنگی مختلف مشاهده کرد.

نمودار رنگین کمان بیت کوین، یک نمودار رگرسیون لگاریتمی پایه به شمار می‎‌آید که نشان دهنده تحول قیمت بیت کوین در طول زمان است. در این نمودار حدود سطوح بازگشت قیمت به روند صعودی و یا نزولی مشخص شده است. براساس این نمودار مادامی که بیت کوین در نواحی طیف رنگ آبی و یا بنفش قرار دارد، قیمت خرید آن بسیار ارزان بوده و احتمال بازگشت قیمت به سطوح بالاتر افزایش می‌یابد.

در سمت دیگر، زمانی که نمودار بیت کوین در نزدیکی طیف رنگ‌های گرم‌تر قرار دارد، حباب قیمت آن بیشتر شده و احتمال کاهش و یا سقوط قیمت افزایش می‌یابد.

نکته دیگری که در این چارت مشخص است، بازه زمانی هاوینگ بیت کوین و تغییر روند قیمت پیش از این رویداد است.

براساس تاریخچه رفتار قیمت طی سال‌های ۲۰۱۳ تاکنون، بیت کوین پس از هر رویداد هاوینگ، رالی قیمتی خود را آغاز کرده است.

در بازه کنونی، قیمت بیت کوین مدت زمان زیادی است که در لایه طیف بنفش قرار دارد. از این رو برخی از کارشناسان شرایط بیت کوین را برای خرید بسیار مناسب می‌دانند. اما در سمت مقابل، برخی دیگر کارشناسان نظرات متفاوتی دارند.

به‌طوری که برخی معتقدند رویداد هاوینگ عامل موثری برای افزایش تقاضای بیت کوین جهت رساندن آن به سقف‌های قیمتی نبوده و صرفا عاملی کمک‌کننده محسوب می‌شود. به همین دلیل این دسته از کارشناسان باور دارند که بیت کوین برای آغاز رالی صعودی خود به دلایل بنیادی‌تری نیاز دارد.

همچنین بعضی دیگر کارشناسان، تحلیل‌های حاصل از نمودار رنگین کمان بیت کوین را در شرایط فعلی نامناسب می‌بینند. زیرا که قیمت بیت کوین در بازه طولانی در طیف بنفش قرار داشته و همچنان به روند خنثی خود ادامه داده است.

این موضوع نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین نسبت به طیف‌های نمودار رنگین کمان در وضعیت بی‌تفاوتی قرار داشته و برای صعود به دنبال دلایل منطقی‌تری می‌گردد.

در پایان، بیت کوین و اتریوم در بازه ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲، هر دو در روندی ساید و نسبتا کاهشی قرار داشتند. به عقیده تحلیلگران بازار، سرنوشت ۶ ماه آینده بازار کریپتو نیاز به تحلیل عمیق رویدادها و شرایط کلان اقتصاد کشورهای بزرگ از جمله ایالات متحده، چین و کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا