کد خبر: 15010176122
اقتصادبورس

روند نزولی شاخص قند و شکر رو به اتمام است

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به وضوح واگرایی مخفی مثبت یا همان +HD در اندیکاتور MACD مشاهده می‌شود که نشان از اشباع حرکت نزولی است.

آقای رضایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر ۱۰ شرکت در گروه قند و شکر بورس ایران فعال است که شامل نمادهای، قثابت، قشکر، قشهد، قلرست، قپیرا، قمرو، قثابت، قصفها، قنیشا و قهکمت می‌شود. در آخرین حرکت در تایم فریم هفتگی (بلند مدت) شاخص این صنعت، شاهد ریزش ۶۰ درصدی هستیم.

این شاخص تاکنون این میزان از ریزش را ۳ بار به ترتیب در سال های  ۱۳۸۵ تا  ۱۳۸۸، ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و سومین ریزش را نیز در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ تجربه کرده است.

تنها در سال ۱۴۰۰ صنعت قند و شکر با توجه به وضعیت نابسامان بازار سرمایه و بی اعتماد مردم به بورس همچون سایر صنایع وضعیت ناخوشایندی را تجربه و ۴۷ درصد افت را ثبت کرد. پس از این افت ارزش بازار این صنعت به ۱۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان رسید.

افت ۱۰ هزار میلیاردی صنعت قند و شکر در سال ۱۴۰۰

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، طبق تحلیل شکل زیر به وضوح واگرایی مخفی مثبت یا همان +HD در اندیکاتور MACD مشاهده می‌شود که نشان از اشباع حرکت نزولی است و می‌توان انتظار داشت به زودی شاهد تحرکات مثبت در شاخص این صنعت باشیم.

افت ۱۰ هزار میلیاردی صنعت قند و شکر در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰، قیمت گذاری دستوری، قیمت جهانی شکر، میزان کشت چغندر قند، وضعیت خشکسالی، کمبود تولید شکر داخلی و تحولات نرخ ارز بر روند این صنعت اثرگذار بود.

لازم به ذکر است، تحلیل تکنیکال مطرح شده در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا