کد خبر: 11030030388
اخبار شرکت ها

رونمایی از داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی با حمایت ۳۶ میلیارد تومانی صندوق نوآوری

داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی بوپرنورفین ۲ میلی‌گرم با منشا تریاک با حمایت ۳۶ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب طرح هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری در کارخانه ای به مساحت ۱۹۲۰متر مربع و با ظرفیت ۸۲۶ کیلوگرم معادل ۴۱۳ میلیون عدد قرص پرونو با حضور مجازی دکتر سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری، سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، این پروژه دانش‌بنیان با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومانی در قالب هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری انجام شده است که سهم صندوق نوآوری از این میزان ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

بوپرنورفین (Buprenorphine) دارویی است که عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، مصارف درمانی دیگری از جمله تسکین دردهای شدید، قبل از بیهوشی، کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از فنتانیل در بیهوشی نیز دارد.

داروی بوپرنورفین جزء داروهای ترک اعتیاد است که به دلیل دارا بودن خواص ویژه، آن را نسبت به دیگر داروهای این زمینه برتری داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا