رونمایی از پترونت، جدیدترین راهکار مبین‌نت در اولین حضور این شرکت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

  کد خبر: 060302128468

زینب غضنفری

عصراقتصاد- مدیر فروش سازمانی مبین نت با بیان اینکه این اولین حضور مبین نت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بود، از رونمایی پترونت جدیدترنین راهکار خود خبر داد.

حسن محرمی در گفت‌وگو با عصر اقتصاد ادامه داد: راهکار پترونت به‌عنوان پنجره واحد هوشمندسازی صنعت نفت و انرژی، نیازهای این حوزه را به مجموعه‌ای از سرویس‌های زیرساختی و ارزش افزوده برطرف می‌سازد.

او درباره پترونت جدیدترین بسته محصولی این شرکت که در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از آن رونمایی شد، توضیح داد: این محصول دارای سه لایه در سطوح زیرساخت، پلتفرم و نرم‌افزار است که برای بومی‌سازی این مهم دو ماژول عملیات و مدیریت به آن پیوست شده است تا بتواند مزیت و ارزش‌های ویژه‌ای را برای مشتریان سازمانی فراهم کند. ‌اکنون این راهکار پترونت در بیش از ۱۰۰ کسب‌وکار فعال در حوزه نفت و انرژی راه‌اندازی شده است.

مدیر فروش سازمانی مجموعه مبین نت برخی از امکاناتی که با این محصول برای این صنعت ایجاد می‌شود از جمله: نظارت بر تجهیزات نفت و گاز، نظارت بر تهویه مطبوع، نظارت بر خط لوله‌ انتقال نفت و گاز، حمل‌ونقل نفت و گاز، بهینه‌‌سازی فعالیت‌های پمپاژ، نگهداری از لوله‌‌ها و چاه‌ها، نظارت بر خطاهای تجهیزات و نشت، نظارت بر ضخامت لوله، درجه حرارت و فرسایش در یک پالایشگاه را نام برد.

محرمی خاطرنشان کرد: صنعت نفت که از های‌تک‌ترین صنایع دنیاست، به کمک حوزه فناوری اطلاعات و با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی، رایانش ابری، اینترنت اشیا و… می‌تواند هم‌سو با تغییرات جهانی رویکرد کسب‌وکارها در بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، در مسیر تحول دیجیتال حرکت کند. در این راستا مبین‌نت در این نمایشگاه از راهکار جامع خود به نام پترونت رونمایی می‌کند.

او با بیان اینکه بیشتر پایگاه‌‌های نفتی در مناطقی با شبکه‌‌های ارتباطی ضعیف مستقر هستند که نظارت بر دما، فشار، سرعت جریان و دیگر ویژگی‌‌ها را سخت و گران‌‌قیمت می‌کنند. وجود پوشش سراسری مبین‌نت به همراه تکنولوژی‌های متعدد دسترسی، نظیر VSAT (سرویس ماهواره‌ای)، رادیو و… این چالش را در حوزه نفت بر‌طرف می‌کند. ارتباطات ایجاد شده در حکم یک سرویس پایه‌ای تلقی شده و با پیاده‌سازی سرویس‌های ارزش افزوده (VAS) بر روی این بستر، هوشمندسازی صنعت نفت کشور را به ارمغان می‌آورد. همچنین با کمک سرویس‌های ابری و تکنولوژی اینترنت اشیا، که در مبین‌نت بومی‌سازی شده است، به فرایندهای انتقال، جمع‌آوری و تحلیل دیتا در این صنعت سرعت بخشیده می‌شود.

مدیر فروش سازمانی مجموعه مبین نت اظهار کرد: مبین نت به عنوان بزرگترین اپراتور فروش سازمانی و پشتیبانی فروش فنی سازمانی و محصولات آی تی محور و مخصوصا محصولات سازمانی که  با توجه به سبد محصول کاملی که دارد بیشترین سهم بازار را توانسته در اختیار بگیرد.

 محرمی درباره مشتریان این شرکت گفت: اکثر شرکت‌های پتروشیمی اکنون مشتری ما هستند و در صنعت نفت و گاز از شرکت‌های پخش شرکت‌های خصوصی شرکت‌های دولتی فعالیت‌های خیلی گسترده و همکاری‌های گسترده‌ای شرکت گاز داشتیم.

 او  ادامه داد: به واسطه‌ اینکه شرکت همراه اول ۸۰ درصد سهام مجموعه مبین نت را در اختیار دارد، ما فروش و پشتیبانی  فروش محصولات سازمانی شرکت همراه اول را هم در اختیار داریم و در بیزینس‌های مختلف و سگمنت‌های مختلف بازار بر اساس نیاز بازار و همین‌طور محصولات خودمان در حال عرضه هستیم و سعی کرده ایم که بیشترین نیازمندی‌های مجموعه ها را پوشش دهیم .

مدیر فروش سازمانی مجموعه مبین نت اضافه کرد: در صنعت نفت و گاز چند سالیست که با مجموعه‌های نفتی در حال کار هستیم. چه شرکت هایی که در عسلویه و بنادر فعال هستند و چه شرکت‌هایی که در تهران دفتر مرکزی دارند و چه در سطح وزارت خونه فعال‌اند، ما با آنها در ارتباط بودیم و عرضه سرویس را انجام دادیم.

محرمی تاکید کرد: اکنون تمرکز مجموعه مبین نت بر محصول پترونت است که مجموعه ای از محصولات مبین نت را شامل می‌شود و به کمک محصولات گازی و پتروشیمی آمده است؛ البته دیتل این محصولات داخلی گسترده است یعنی ما از پهنای باند اختصاصی اینترنت گرفته تا سرویس ارتباطی یعنی اتصال نقاط مختلف شرکت‌ها به همدیگر را پوشش می دهیم.

 او ادامه داد: این نقاط در صنعت نفت خیلی گسترده است و گستردگی حتی در سطح آب‌های آزاد و خلیج فارس می‌تواند باشد در مکان‌های صعب العبور مثل کوه و کوهستان و بیابان‌های  داخل کشور .

مدیر فروش سازمانی مجموعه مبین نت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در هر صورت مجوز سرویس ماهواره‌ای را در اختیار داریم و می‌توانیم به صورت ماهواره‌ای سرویس دهی انجام دهیم و در سبد محصولمان بگنجانیم، از این طرف باز بحث سیم‌ کارت‌های مبین نت و همراه اول است که سرویس های مختلف شامل سرویس‌های نظارت تصویری تلفن ثابت سازمانی و  سرویس های دیگر که  خیلی گسترده است.

محرمی درباره طرح های آینده مبین نت برای شرکت های نفت و گاز گفت: به زودی با همکاری هایی که با مجموعه های  صنعت گاز کشور داریم طرح هایی را ارائه کردیم که بتواند صرفه‌جویی هزینه ها و بهینه مصرف کردن انرژی را همراه داشته باشد.

به هر حال صنایع ما در زمستان با مشکل استفاده کردن از گاز مواجه می‌شوند.

 او ادامه داد: ما برای مصارف بالا طرح‌هایی داریم که بتواند مصرف و هزینه ها را بهینه کند.

مدیر فروش سازمانی مجموعه مبین نت در پایان اعلام کرد که هدف از پیشبرد این طرح ها در شرکت مبین نت و ارائه آن به  افراد و شرکت‌هایی که ذی‌نفع هستند، ایفای نقش اجتماعی این شرکت به نحو احسن در جامعه است.

لازم به ذکر است، مبین‌نت با ارائه جدیدترین راهکارهای تحول دیجیتال خود در صنعت نفت و انرژی، خدمات پترونت نظیر سرویس نظارت تصویری ابری VSaaS، پلتفرم چندرسانه‌ای تبلیغاتی (Digital Signage) و سرویس‌های اینترنت اشیا IOT را به معرض نمایش بازدیدکنندگان بیست و هفتمین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پتروشیمی گذاشت.

خروج از نسخه موبایل