کد خبر: 200203158893
اقتصادانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

رونمایی از ۲ دانش‌ فنی و کاتالیست تولیدی در دومین روز نمایشگاه نفت

در حاشیه دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مراسم رونمایی از دانش‌های فنی و کاتالیست‌های KHT و NHT به‌عنوان پروژه مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت و گاز سرو برگزار شد.

عصراقتصاد: عظیم کلانتری‌ اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در این آیین با اشاره به استقبال از همکاری‌های مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به نیروی انسانی متخصص و باتجربه و امکانات و زیرساخت‌های مناسب، آمادگی دارد در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی معتبری مانند شرکت نفت و گاز سرو کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه پژوهشگاه صنعت نفت در این قبیل همکاری‌ها به‌طور کامل حاکمیتی و حمایتی است، افزود: پژوهشگاه با توجه به تجربه و توانمندی خود از هرآنچه تا رسیدن به دانش‌ فنی و تولید صنعتی نیاز است دریغ نمی‌کند و مجموعه‌های خصوصی و دانش‌بنیان در کنار همکاری‌های مشترک به دنبال فعالیت‌های بعدی ازجمله توسعه و بازاریابی باشند.

به سرانجام رسیدن پروژه سه‌ساله در یک سال

امیرهومن کریمی‌وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو نیز در این آیین با بیان اینکه همواره به دنبال همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت و اجرای یک پروژه مشترک بودند، گفت: خوشبختانه در نمایشگاه نفت سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه کسب دانش‌ فنی این کاتالیست با پژوهشگاه صنعت نفت را امضا و امسال با تلاش هر دو مجموعه از دانش فنی و محصول رونمایی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری با پژوهشگاه در این پروژه به نوعی سبب افزایش سرعت کار شد و در عرض یک‌ سال به سرانجام رسید، افزود: شاید اگر ما به‌تنهایی این پروژه را پیش می‌بردیم حداقل بین ۲ تا ۳ سال زمان نیاز داشتیم.

به‌گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو، نکته مثبت دیگر همکاری با پژوهشگاه در این پروژه اعتبار علمی این مرکز و اعتقاد مجموعه صنعت نفت به آن است که این موضوع سبب صحه‌گذاری و تأیید این محصول و واردشدن سریع آن به چرخه تولید صنعتی می‌شود.

شایان توجه است کاتالیست KHT و NHT در همه مراکز پالایشگاهی و برخی مراکز پتروشیمی قابل استفاده است و با توجه به آزمایش‌های انجام‌شده قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا