کد خبر: 13129917869
اخبار شرکت هاصنعت و معدن

رویداد یک روزه شتاب‌دهنده صدرفردا برای معرفی نیازمندی‌های فناورانه مس‌ باهنر

در راستای تاکید مسوولان بلندپایه کشور بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی به خصوص در شرایط تحریم، شتاب‌دهنده صدرفردا برای تامین نیازهای فناورانه مس باهنر وارد عمل شد و با برگزاری رویداد یک روزه نیازمندی های فناورانه مس باهنر را به جمعی از فناوران و نوآوران کشور ارائه کرد.

این در حالی است که تا پیش از شروع فعالیت شتاب دهنده صدرفردا که شتاب دهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی می‌باشد، توانایی‌های این فناوران چندان مورد توجه قرار نمی‌‌گرفت. اما با راه‌اندازی شتاب دهنده صدرفردا، توانمندی‌های فناوارن و نوآوران داخلی مورد توجه قرار گرفت و امروز صدرفردا با رونمایی از نیازمندی های فناورانه مس باهنر بر آن شده است تا در زمینه بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی پیشقدم شود.

در این زمینه این شتاب دهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی با حمایت‌ هلدینگ صدرتامین و رویدادی یک‌روزه را برگزار کرد تا به این وسیله مجموعه‌ای از نیازهای فناورانه مس باهنر را که عمدتا قطعات اورهال خطوط مختلف تولید است، به فناوران، نوآوران و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی و فرآیند تامین قطعات مزبور را از مسیر تولیدکنندگان داخلی به انجام برساند.

هادی کمالی مدیرعامل شتاب‌دهنده صدر فردا در این همایش گفت: ما در بخش معدن و‌ صنایع معدنی، طرح‌های نوآورانه را شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: برای ارائه کمک در زمینه سرمایه‌گذاری، خدمات آزمایشگاهی، اجرای پایلوت و… به ایده‌ها و طرح‌های فناورانه آمادگی داریم.کمالی بیان کرد: طرح‌های فناورانه باید در قالب مناسب به شتاب‌دهنده صدر فردا ارسال شود تا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت، در چرخه حمایتی قرار گیرد و در نهایت منجر به کسب‌و‌کار شود.

وی با بیان اینکه در بخشی از ظرفیت‌ها از جمله زنجیره نیکل، زنجیره نمک، منابع ثانویه، فولادهای آلیاژی، زنجیره منیزیم و زنجیره سیلیس خلأ وجود دارد، گفت: ماموریت ما این است که در این حوزه‌ها شرکت و از آنها حمایت کنیم تا کسب‌وکارهایی در این بخش‌ها تعریف شود.
ارزهای کشور باید صرف توسعه شود

مدیر‌عامل شتاب‌دهنده صدر فردا با اشاره به قدمت شرکت‌های زیرمجموعه صدرتامین بیان کرد: تمامی این شرکت‌ها سرشار از نیازهای فناورانه هستند و نیاز به نوسازی و ‌بهسازی دارند. بنابراین علاقه‌مند به ایجاد توسعه در بخش تکنولوژی کارخانجات هستند.

کمالی افزود: ما هم جریان عارضه‌یابی را تعریف کردیم تا این مشکلات احصا شوند و ‌در قالب نیازهای فناورانه مطرح شده و در نهایت راه‌های مناسب و ‌بهینه برای رفع آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر سال رقم قابل توجهی از ارز کشور برای تهیه مواد و ماشین‌آلات از خارج کشور استفاده می‌شود، افزود: در زمانی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و چنین توانمندی‌هایی نیز در داخل کشور وجود دارد، باید این ارزها صرف توسعه شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا