رویداد یک روزه شتاب‌دهنده صدرفردا برای معرفی نیازمندی‌های فناورانه مس‌ باهنر

  کد خبر: 13129917869

در راستای تاکید مسوولان بلندپایه کشور بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی به خصوص در شرایط تحریم، شتاب‌دهنده صدرفردا برای تامین نیازهای فناورانه مس باهنر وارد عمل شد و با برگزاری رویداد یک روزه نیازمندی های فناورانه مس باهنر را به جمعی از فناوران و نوآوران کشور ارائه کرد.

این در حالی است که تا پیش از شروع فعالیت شتاب دهنده صدرفردا که شتاب دهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی می‌باشد، توانایی‌های این فناوران چندان مورد توجه قرار نمی‌‌گرفت. اما با راه‌اندازی شتاب دهنده صدرفردا، توانمندی‌های فناوارن و نوآوران داخلی مورد توجه قرار گرفت و امروز صدرفردا با رونمایی از نیازمندی های فناورانه مس باهنر بر آن شده است تا در زمینه بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی پیشقدم شود.

در این زمینه این شتاب دهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی با حمایت‌ هلدینگ صدرتامین و رویدادی یک‌روزه را برگزار کرد تا به این وسیله مجموعه‌ای از نیازهای فناورانه مس باهنر را که عمدتا قطعات اورهال خطوط مختلف تولید است، به فناوران، نوآوران و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی و فرآیند تامین قطعات مزبور را از مسیر تولیدکنندگان داخلی به انجام برساند.

هادی کمالی مدیرعامل شتاب‌دهنده صدر فردا در این همایش گفت: ما در بخش معدن و‌ صنایع معدنی، طرح‌های نوآورانه را شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: برای ارائه کمک در زمینه سرمایه‌گذاری، خدمات آزمایشگاهی، اجرای پایلوت و… به ایده‌ها و طرح‌های فناورانه آمادگی داریم.کمالی بیان کرد: طرح‌های فناورانه باید در قالب مناسب به شتاب‌دهنده صدر فردا ارسال شود تا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت، در چرخه حمایتی قرار گیرد و در نهایت منجر به کسب‌و‌کار شود.

وی با بیان اینکه در بخشی از ظرفیت‌ها از جمله زنجیره نیکل، زنجیره نمک، منابع ثانویه، فولادهای آلیاژی، زنجیره منیزیم و زنجیره سیلیس خلأ وجود دارد، گفت: ماموریت ما این است که در این حوزه‌ها شرکت و از آنها حمایت کنیم تا کسب‌وکارهایی در این بخش‌ها تعریف شود.
ارزهای کشور باید صرف توسعه شود

مدیر‌عامل شتاب‌دهنده صدر فردا با اشاره به قدمت شرکت‌های زیرمجموعه صدرتامین بیان کرد: تمامی این شرکت‌ها سرشار از نیازهای فناورانه هستند و نیاز به نوسازی و ‌بهسازی دارند. بنابراین علاقه‌مند به ایجاد توسعه در بخش تکنولوژی کارخانجات هستند.

کمالی افزود: ما هم جریان عارضه‌یابی را تعریف کردیم تا این مشکلات احصا شوند و ‌در قالب نیازهای فناورانه مطرح شده و در نهایت راه‌های مناسب و ‌بهینه برای رفع آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر سال رقم قابل توجهی از ارز کشور برای تهیه مواد و ماشین‌آلات از خارج کشور استفاده می‌شود، افزود: در زمانی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و چنین توانمندی‌هایی نیز در داخل کشور وجود دارد، باید این ارزها صرف توسعه شود.

خروج از نسخه موبایل