کد خبر: 280802143621
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

رکوردشکنی تولید گوشت مرغ؛ افت عرضه گوشت قرمز /اینفوگرافیک

آمارها نشان می‌دهد عرضه گوشت مرغ جهش کرده اما تولید و عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های داخلی افت ۳۰درصدی داشته است.

فعالان بازار می‌گویند با توجه به تلاش دولت برای جبران کسری گوشت قرمز از مسیر واردات، انتظار می‌رود که بازار با رشد قیمت‌ مواجه نشود.

به گزارش همشهری، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران عرضه گوشت پرندگان در کشتارگاه‌های رسمی در مهر امسال رکورد تازه‌ای را ثبت کرده و به بیش از ۲۰۴ هزار تن رسیده است. از این میزان ۹۸.۵ درصد آن برابر با ۲۰۱ هزار و ۱۹۰ تن سهم گوشت مرغ بوده است.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۵۵ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. این آمارها نشان می‌دهد که تولید گوشت پرندگان در مهر امسال ۲ درصد نسبت به شهریور سال جاری بیشتر شده است.

طبق داده‌های مرکز آمار، عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ به ٣٩ هزار تن رسید که نسبت به مهر سال گذشته ۲۹ درصد کم‌تر شده و نسبت به شهریور امسال هم ۲ درصد افت کرده است.

آمارها بیانگر این است که مقدار تولید گوشت در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۴٠ درصد، برای بز و بزغاله ١۴ درصد، برای گاو و گوساله ٢٢ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٧ درصد کاهش، و برای شتر و بچه‌شتر ۵۴ درصد افزایش داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا