کد خبر: 200302129494
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانی

رکوردشکنی قطب تولید فولاد شرق کشور در سال «رشد تولید»

مجتمع فولاد خراسان (نماد بورسی «فخاس») در اردیبهشت‌ماه سال جاری، عملکرد درخشانی را هم در حوزه تولید و هم در حوزه فروش به ثبت رساند.

به‌گزارش روابط عمومی این شرکت، مدیرعامل فولاد خراسان در این باره گفت: درآمد فروش محصولات فولاد خراسان در اردیبهشت امسال به ۱۱۰۳ میلیارد تومان رسید که رشد ۸۷ درصدی را نسبت به فروردین سال جاری نشان می‌دهد.

این رقم در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته نیز ۱۵ درصد رشد داشته است. طهمورث جوانبخت با بیان این که رشد مستمرِ تولید، لازمه‌ی مهار تورم به‌ صورت ساختاری است، گفت: علی‌رغم مشکلاتی که در حوزه تأمین پایدار انرژی وجود دارد، فولاد خراسان با تمام توان برنامه افزایش تولید را دنبال می‌کند.

به گفته‌ی جوان‌بخت، تولید محصولات فولادی (میلگرد) در فولاد خراسان در اردیبهشت امسال به ۵۷ هزار و ۶۷۸ تن رسید که رشد ۲۴ درصدی نسبت به فروردین امسال را نشان می‌دهد.

همچنین در اردیبهشت امسال، تولید محصولات فولادی در این مجتمع ۵ درصد بیش از ماه مشابه سال گذشته بوده است.

مدیرعامل فولاد خراسان با ارائه جزئیات رشد تولید در این شرکت گفت: تولید آهن اسفنجی در فولاد خراسان در اردیبهشت ماه به ۱۴۰ هزار و ۹۳۳ تن رسید که رشد ۲۵ درصدی نسبت به فروردین سال جاری و رشد ۴ درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی همچنین از رشد تولید گندله در این شرکت خبر داد و‌افزود: کارکنان فولاد خراسان در اردیبهشت ماه موفق به تولید ۲۰۸ هزار و ۹۵۶ تن گندله شدند که رشد ۵۷ درصدی نسبت به فروردین‌ماه را نشان می‌دهد.

تولید گندله این شرکت در اردیبهشت امسال، ۱.۴ درصد بیش از ماه مشابه سال گذشته بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا