کد خبر: 16050040782
اخبار شرکت ها

رکورد تولید محورهای ریلی در مجتمع صنعتی اسفراین شکسته شد

دکتر علی ملک مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین با اعلام این خبر گفت: با تلاش و همت کارکنان این مجتمع، تعداد ۱۸۴ عدد محور کاملاً ماشین کاری شده در تیرماه نهایی و تحویل انبار شد که این رقم ۴ برابر بیشتر از میانگین قبل بوده است.

به گزارش روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین، دکتر علی ملک اظهار داشت: در راستای اهمیت و ضرورت توسعه ناوگان ریلی کشور، تولید سالانه بیش از ۷ هزار انواع محور واگن و لکوموتیو به صورت خام (آهنگری شده) و ۳هزار عدد انواع محور به صورت ماشینکاری شده در دستور کار این مجتمع قرار گرفته است.

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین با تأکید بر ارتقای این ظرفیت افزود: با خرید دو دستگاه تراش CNC و سنگ محور، باعث کاهش چشمگیر زمان تحویل سفارشات بوده و امیدوار خواهیم بود ماهانه ۳۰۰ عدد محور نهایی شده را تحویل ناوگان ریلی کشور دهیم.

تحویل ۳۵۰۰ عدد واگن

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته، قرارداد فروش ۶۵۰۰ عدد از انواع محور واگن های باری، مسافری و لکوموتیو نهایی و یا در حال نهایی شدن می باشد و تاکنون تعداد ۳۵۰۰ عدد نیز تحویل بهره برداران شده است و طی این قراردادها به صورت تقریبی موجب صرفه جویی ارزی حدود ۵ تا ۷ میلیون یورو خواهد شد.

دکتر علی ملک افزود: این مجتمع در راستای خودکفایی کشور در بومی سازی چرخهای منوبلوک مورد مصرف در ناوگان ریلی، ضمن تولید نمونه های آزمایشی، اقدام به برگزاری مناقصه به منظور ارزیابی کیفی پیمانکار جهت تولید انبوه چرخ نیز نموده است.

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: این مجتمع، اصلی ترین تولید کننده انواع محور واگن های باری(روسی، پارسی و رومانی) و اکسپرس(مسافری) می باشد و بومی سازی انواع محور لکوموتیو(GM، آلستوم، زیمنس) برای اولین بار در ایران در این مجتمع انجام شده است و تأییدیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بهره برداران را اخذ نموده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا