کد خبر: 21020025871
جامعه و فرهنگ

رییس اتحادیه در گفت‌وگو با کرونومی؛ کرونا بوفه‌داران را به مرز ورشکستگی کشاند

رییس اتحادیه بوفه‌داران سینما و مجامع عمومی تهران گفت: شیوع کرونا و تعطیلی سینما و مراکز تفریحی و ورزشی باعث شد بسیاری از بوفه‌داران به مرز ورشکستگی برسند و اگر دولت وام نمی‌داد احتمالا شغل بوفه‌داری از بین می‌رفت.

احمد رادان کوپانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا گفت: کرونا باعث ورشکستگی کامل همکاران ما در صنف بوفه‌داران سینما و مجامع عمومی شده است و قریب به اتفاق آنان در سال گذشته صفر بوده است.

او افزود: باتعطیلی سینماها، استخرها و بسته‌شدن بوفه‌ پارک‌ها تقریبا درآمدی در کسب و کار ما وجود نداشته است و فقط تعداد محدودی بوفه در ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها باز بوده‌اند که با کاهش سفرها، مشتری نداشته و با کاهش چشمگیر درآمد مواجه شده‌اند.

رادان گفت: حدود ۵۰۰ بوفه در تهران وجود دارد که به طور متوسط ۲ نفر در هر واحد مشغول به کار بودند اما با تعطیلی‌های کرونایی درآمد این افراد کاهش بسیار زیادی پیدا کرده است و اگر حمایت دولت نبود، صنف بوفه‌داری در خیلی از اماکن از بین می‌رفت.

او افزود: همکاران ما برای تامین معاش خود و خانواده در حال حاضر اکثرا به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند و بسیاری هم پیک موتوری شده‌اند.

رادان همچنین توضیح داد: فعالان در صنف بوفه‌داران نمی‌توانند مانند سایر اصناف تغییر شغل بدهند زیرا بوفه‌ای که در سینماست را که نمی‌توان مثلا عینک فروشی کرد بنابراین کلا کار تعطیل است تا محددیت های کرونایی رفع شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا