کد خبر: 310602138540
دولتسیاست

رییس جمهور: اجازه حضور هیچ نیروی مسلحی را در نزدیکی مرزهای ایران نمی‌دهیم

رییس جمهور صبح امروز در مراسم رژه ۳۱ شهریو گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ایستادگی نیروهای مسلح در برابر دشمنان است و این هفته زمینه تکریم از همه نیروهای مسلح بخاطر ایستادگی ها و مقاومتهایشان است چون حضورشان باعت امید ملت ایران و ناامیدی دشمنان است.

به گزارش برنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ریس جمهور کشورمان، صبح امروز در مراسم رژه ۳۱ شهریور، ضمن گرامیداشت هفته مقدس گفت: ۳۱ شهریور ۵۹ یادآور رشادت، شجاعت، ایثار ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است و هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ایستادگی نیروهای مسلح در برابر دشمنان است؛ این هفته زمینه تکریم از همه نیروهای مسلح بخاطر ایستادگی ها و مقاومتهایشان است؛ چون حضورشان باعث امید ملت ایران و ناامیدی دشمنان است.

وی با بیان اینکه شکوه بسیاری در دفاع مقدس دیدیم، گفت: خداباوری را در نیروهای خستگی ناپذیر برای دفاع از وطن، دین، انقلاب و لبیک به پیام ولی و امام و مقتدایشان را دیدیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دفاع مقدس جلوه مردم باوری بود، نیروهای مسلح ما از مردم، با مردم و در مردم هستند و مردم به نیروهای مسلح عشق می‌‌ورزند، چون حس می‌کنند در سختی‌ها کنارشان هستند.

رئیسی تاکید کرد: سپاه و ارتش در همه صحنه‌ها کنار مردم هستند و فراجا همیشه حافظ امنیت آنان است، بسیج با مردم است، به همین دلیل حس دوگانگی در ملت نسبت به نیروهای مسلح وجود ندارد.

وی عنوان کرد: توانایی دفاعی نیروهای مسلح ما از لحاظ  تجهیزات بالا است و هفته دفاع مقدس یادآور خودباوری و نیرویی است که با تمام توان، فریاد ما می‌توانیم می‌زند.

یکی از جلو‌ه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح است

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های اقتدار جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح ما است، گفت:جمهوری اسلامی توانسته با زیرساخت نیروهای مسلح، توانمندی‌های دیگری نیز کسب کند و در کنار عضویت در ائتلاف‌های جهانی، در زمینه علم وفناوری فعال شود.

رئیسی تاکید کرد: امروز جوانان توانستند به عرصه‌هایی که دیگران فکرش را نمی‌کردند، دست پیدا کنند و برخی مقامات خارجی از این دستاوردها شگفت زده می‌شوند.

حضور نیروهای مسلح باعث امید مردم ایران و ناامیدی دشمنان است

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنچه دشمن را از پا درمی‌آورد، کوتاه آمدن نیست، بلکه حضور نیروهای مسلح ما در منطقه است که اطمینان و امنیت را  برخلاف نیروهای مسلح دشمنان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد نیروهای مسلح با یکدیگر و مردم، این اتحاد را ستودنی برشمرده و گفت: بیش از تجهیزات نظامی، به نیروهای کارآمد متخصص نیروهای مسلح افتخار می‌کنیم و این سرمایه بزرگی است .

رئیس جمهور گفت: نیروهای مسلح پشتوانه مردم است، همچنین در مذاکرات و معادلات منطقه‌ای و جهانی پشتوانه مهمی هستند، حضورشان قدرت بازدارندگی در برابر فکر تجاوز با این آب و خاک دارند؛ امروزه دیگر سخن از حمله به جمهوری اسلامی ایران نیست و این گزینه از ادبیات دشمنان حذف شده و فکرش را هم نمی‌توانند کنند.

رئیسی مطرح کرد: طرح دشمن برای انزوای ایران و مایوس سازی ملت ایران با شکست مواجه شده و اینها به دلیل ایستادگی ملت بزگوار ما است؛ دولت خود را موظف به مساعدت و همراهی با نیروهای مسلح می‌داند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح با همه کشورهای منطقه برای اعتمادسازی و اطمینان بخشی آماده همکاری بوده و است،  دست نیروهای مسلح منطقه را به گرمی می‌فشارند تا منطقه را از حضور بیگانگان بی نیاز و اعلام می‌کنند، امنیت منطقه به دست نیروهای منطقه حفظ می‌شود.

اجازه حضور هیچ نیروی مسلحی را نزدیکی مرزهای ایران نمی‌دهیم

رئیس جمهور با اشاره به مسئله قرباغ گفت: قره باغ متعلق به آذربایجان است، ولی حفظ حقوق ارامنه و رعایت حال آنان یک ضرورت است و باید امنیت و حقوق آنان و وضعیت مرزها حفظ شود.

خلع سلاح گروهک‌های مسلح در مرز عراق، حرکت مثبت از سوی عراق است

خلع سلاح گروهک‌های مسلح در مرز عراق، حرکت مثبت از سوی عراق است و ستاد کل نیروهای مسلح با اعزام نیروهایی از خلع سلاح این گروه‌ها مطمئن می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی برای این رژیم امنیت ساز نیست، گفت: طرح “هر فلسطینی یک رای” می‌تواند دولت مورد نظر مردم فلسطین را شکل دهد و این راهکار برون رفت از مشکلات منطقه است و راهکارهای رژیم صهیونیستی راهکار نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا