کد خبر: 140902145361
اقتصاداقتصاد کلانسیاستمجلس

رییس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه و توجه به واقعیت مسائل است

رئیس دولت سیزدهم گفت: یک سال همکاری دولت با بخش‌های مختلف به ویژه مجلس در اجرای لایحه بودجه ۱۴۰۲، توطئه و فتنه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران را ناکام گذاشت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲) در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک سال همکاری دولت با بخش‌های مختلف به ویژه مجلس در اجرای لایحه بودجه ۱۴۰۲ باعث شد به رشد اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم بیانجامد و بسیاری از چیزهایی که دشمنان تصور می‌کردند و توطئه و فتنه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران را ناکام گذاشت.

وی افزود: در این مدت دستگاه‌ها موفق شدند گام دیگری در جهت رشد اقتصادی و تعالی کشور و نزدیک‌تر شدن به قله بردارند.

وی با بیان این‌که «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود.» ادامه داد: تلاش دولت معطوف به اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است. بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است و تلاش شده واقعیت مسائل دیده شود.

رئیس‌جمهور گفت: تلاش شده است تا در این بودجه تقدیمی بسیاری از ناترازی‌های موجود که منجر به رنج همگان است با یک حرکت جهادی برطرف شود.

وی با بیان این‌که «در بودجه ۱۴۰۳ بر مهار تورم در دولت تلاش بر این بوده است کسری بودجه نداشته باشیم» ادامه داد: در شش ماهه دوم ۱۴۰۰ با یک کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی مواجه بودیم که با کسب درآمد در شش ماهه دوم این کسری درآمد جبران شد.

وی با اشاره به این‌که «در دهه قبل رشد اقتصادی نداشتیم اما در اولین سال شروع به‌کار دولت سیزدهم ما رشد اقتصادی بیش از ۴درصد داشتیم» افزود: در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی بیش از ۴درصد داشتیم و تلاش شد در سال قبل کسری بودجه را تجربه نکنیم.

رئیسی یادآور شد: سال قبل تلاش شد تغایری بین مصارف و منابع وجود نداشته باشد و همین تلاش برای امسال هم وجود دارد. رشد نقدینگی به ۲۶درصد رسیده‌است و هدف‌گذاری شده است که تا آخر سال رشد نقدینگی به ۲۵درصد برسد.

رئیس قوه مجریه همچنین با یادآوری اتفاقات این روزها در غزه بیان کرد: شهادت ۶۵۰۰ کودک و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان مجاهد فلسطینی مایه تاسف همه ما و امت اسلامی و جامعه بشری شده اما آن‌چه بیشتر از این نسل‌کشی مایه تاسف است، این است آن‌هایی که مدعی حقوق انسان هستند یعنی آمریکا و غربی‌ها حامی این نسل‌کشی هستند.

وی با بیان این‌که «ملت‌ها امروز بخاطر فلسطین بپا خواسته‌اند و عدالت را فریاد میزنند» ادامه داد: باور داریم شهادت کودکان و زنان فلسطینی به حکومت رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا