کد خبر: 30020183153
دولتصنعت و معدن

رییس جمهور در آیین افتتاح ۸۲ پروژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور: مناطق آزاد در برنامه هفتم باید به جایگاه اصلی خود بازگردند

صبح دیروز، ۸۲ طرح صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ۷ منطقه ویژه اقتصادی کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد از محل نهاد ریاست جمهوری به صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش فرینا، افتتاح همزمان ۸۲ طرح صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی، ماکو و و ۷ منطقه ویژه اقتصادی کشور (پارسیان، نمین، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد و بجنورد) با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم و سعید محمد مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در محل نهاد ریاست جنهوری افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل ۳۹ طرح صنعتی، ۳۹ طرح عمرانی و ۴ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال (بخش دولتی و خصوصی) و اشتغال‌زایی بیش از ۸ هزار نفر (مستقیم و غیرمستقیم) است.

رییس جمهور در آیین این افتتاحیه‌ها گفت: آمار ۸ هزار نفری در مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خبر بسیار خوب و خوشحال‌کننده‌ای‌ست و مناطق آزاد در برنامه هفتم توسعه، باید به جایگاه اصلی خود برگردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا