کد خبر: 25050196678
اخبار شرکت هابانک و بیمه

رییس شعبه کیش بانک صنعت و معدن: با توجه به مزیت های این منطقه از سرمایه گذاری در حوزه انرژی و دانش بنیان ها حمایت می کنیم

صنایع غذایی، صنایع کشاورزی و صنایع وابسته، صنایع چوبی، بهداشتی و آرایشی، صنایع شیمیایی، پوشاک و نساجی، صنایع سلولزی، برق و الکترونیک، خودروسازی و صنایع مرتبط و مصالح ساختمانی از جمله صنایع فعال در جزیره کیش هستند اما هنوز ظرفیت های زیادی برای گسترش صنایع به خصوص صنایع دانش بنیان و سازگار با محیط زیست در این استان وجود دارد که از بسیاری جهات با محدودیت های سرمایه گذاری در دیگر نقاط کشور مواجه نیست.

ضمن اینکه ورود مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات بدون پرداخت عوارض گمرکی و بندری و نیز صدور محصولات به خارج از کشور در این منطقه بدون پرداخت عوارض است، در این راستا روابط عمومی بانک صنعت و معدن با سید رضا عسکری رییس شعبه کیش این بانک در خصوص اهم برنامه ها و اقدامات انجام شده و برنامه های تدوین شده برای حمایت و توسعه صنایع آن به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید:

۱-در راستای تحقق شعار سال”تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی” چه برنامه هایی دارید؟

شعار سال جاری دارای سه محور اساسی و با شمولیت تولید می باشد. در راستای مبحث تولید، این شعبه سعی دارد در قالب تامین مالی زنجیره تولید که یکی از روشهای نوین تامین مالی است در حفظ و ایجاد اشتغال پایدار کمک نموده و یاریگر تولید کنندگان باشد.

حمایت از طرح های دانش بنیان از اولویت های شعبه بوده و جلسات مفیدی با مدیریت های مربوطه در سازمان منطقه آزاد تجاری کیش در جهت تحقق و عملیاتی شدن موضوع، برگزار شده است .

همچنین طراحی محصولات مورد نیاز مشتریان در حوزه بانکداری دیجیتال با برگزاری نشست با مدیران شرکت ها و شنیدن درخواستهای آنها در بسیاری موارد انجام شده و در دست بررسی و اقدامات بیشتر می باشد.

افزون بر آن حمایت از صنایع بزرگ سطح جزیره با پرداخت تسهیلات و اعتبارات جهت تثبیت اشتغال با جدین دنبال می شود.

۲-مهمترین سیاست ها و استراتژیهای شعبه در سال ۱۴۰۱ چیست؟

شعبه کیش با توجه به استقرار در منطقه آزاد اقتصادی به عنوان تنها شعبه در سطح کشور می باشد که در حوزه بازرگانی نیز علاوه بر بخش صنعت و معدن به مشتریان خدمات بانکی و مالی ارائه می نماید.

از مهمترین سیاست ها و استراتژی های این شعبه در سال جاری حمایت تمام قد در بخش صنعت جزیره است که بخش قابل توجه آن را کسب و کارهای خرد تشکیل می دهند. تامین مالی در قالب تسهیلات کوتاه مدت جهت سرمایه درگردش مورد نیاز و حمایت از بخش بازرگانی واحدهای تولیدی جزیره با پرداخت تسهیلات مرابحه می باشد.

۳-طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟ نوع صنعت، میزان تولید به همراه نوع محصول و میزان اشتغال را اعلام فرمایید.

در سال ۱۴۰۰ در بخش تسهیلات صنعتی به چهار طرح بزرگ در سطح جزیره تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت و به هشت طرح نیز تسهیلات در قالب عقد مرابحه پرداخت گردیده است.

۴-چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد خواهد شد؟ از طرح های در حال بهره برداری، کدام طرح ها دانش بنیان می باشند؟

دو طرح صنعتی در سطح جزیره با تسهیلات این شعبه در حال اجرا می باشد که یک طرح در حوزه صنعت چاپ می باشد، این طرح۹۰ با درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و برای ۹ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد نمود. و یک طرح صنعتی در حوزه طرحهای دانش بنیان می باشد که در زمینه تولید داروهای گیاهی بوده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این طرح نیز برای ۱۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد نمود. طرح یاد شده در پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

۵-از چه روشهایی برای جذب منابع در سطح منطقه آزاد کیش استفاده می کنید؟

استفاده از فناوری اطلاعات ، بازاریابی و مشتری مداری می تواند باعث جذب منابع گردد. بهترین ابزار در جهت جذب سپرده طراحی محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنا به نیاز مشتریان می باشد.

ارائه خدمات متنوع مالی در قالب عقود و اعتبارات ریالی و ارزی با تخصیص حدهای اعتباری می تواند زمینه ساز تمرکز گردش نقدینگی مشتریان شده و جذب منابع را افزایش دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا