کد خبر: 25020182477
آموزشمجلس

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: هیچ معلمی نباید کمتر از حداقل حقوق دریافت کند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با حقوق معلمان در مدارس غیرانتفاعی گفت: هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می کند، نباید کمتر از حداقل حقوق دریافت کند و بیمه معلمان هم باید رعایت شود.

اقتصادآنلاین؛ علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در  مورد شهریه مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد: قانون مربوط به شهریه مدارس غیرانتفاعی هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

او در ادامه توضیح داد: کمیسیون، مصوبه‌ای به تصویب رسانده تا سامانه‌ای برای شفاف‌سازی همه دریافت‌ها و پرداخت‌های فوق برنامه‌هایی که در دست دارند در این سامانه ضبط شود.

وی افزود: در این مصوبه مدارس غیرانتفاعی حق گرفتن هزینه مازاد به بهانه فوق برنامه ندارند و نباید معلمانی که تایید نشده‌اند را استخدام کنند.

منادی سفیدان مطرح کرد: معلمان باید گزینش شوند و اطلاعات مربوط به معلمان دقیقاً باید به صورت شفاف در سامانه مدارس غیرانتفاعی متصل به سراسر کشور و وزارت آموزش و پرورش دیده شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در مورد مصوبه دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بر اساس این مصوبه، بچه‌های صفر تا ۶ ساله که مهدکودکی حساب می‌شوند و پیشتر زیر نظر سازمان بهزیستی بوده‌اند، اکنون تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‎‌روند.

البته در شورای انقلاب فرهنگی سیاست‌‎گذاری‌های مرتبط با این مساله هم سرعت گرفته است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص حقوق معلمین مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: بر اساس قانون کار، حداقل حقوق باید حداقل ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد و بر این اساس هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می‌کند، نباید کمتر از این مبلغ حقوق بگیرد و بیمه معلمان هم باید رعایت شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا