کد خبر: 11110067594
راه و مسکن

زمان تحویل اولین واحدهای مسکن ملی مشخص شد

طرح نهضت ملی مسکن طرحی است که به عنوان سیاست کلان دولت سیزدهم شناخته می‌شود. در اجرای این طرح مقرر است تا ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم احداث شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مالکان بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۰ مهر تاکنون بیش از سه میلیون خانوار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ هزار متقاضی مجرد بوده‌اند. صاحبان بیش از ۴۰ هزار واحد هم تاکنون ثبت‌نام و تقاضای تسهیلات کرده‌اند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برای یک میلیون واحد با کاربری مسکونی در داخل بافت‌های شهری زمین تامین و عملیات اجرایی این پروژه‌های به زودی آغاز می‌شود.

او می‌گوید: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌ها در حال انجام است و در صورتی که امکان ثبت نام در شهری وجود ندارد، متقاضی می‌تواند در شهر مجاور ثبت نام خود را انجام دهد.

از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای آقایان مجرد در گروه‌های سنی ۲۳ تا ۴۴ سال فراهم شده و از ابتدای سال آینده تحویل اولین واحد‌های مسکن ملی به متقاضیان آغاز می‌شود.

تحویل اولین واحدهای مسکن ملی از ابتدای سال آینده

آنطور که مهر گزارش داده، محمود محمودزاده با اشاره به این که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن مناسب است افزود: ازطرح‌هایی که قبلا شروع شدند و عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است بخشی درماه‌های آتی قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهند داشت که با پیشرفت زمان جزئیات آن، اعلام خواهد شد.

وی در خصوص بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن گفت: به زودی عملیات اجرایی طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید و سایر شهرهای کشور با محوریت شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، آغاز می‌شود.

محمودزاده همچنین از تصویب سند آمایش سرزمین برای نخستین بار خبر داد و توضیح داد: سند آمایش سرزمین در جلسات مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده است.

سند آمایش سرزمین سندی است که نظام توزیع جمعیت، اشتغال و فعالیت را برای آینده پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند در نیازسنجی‌ها کمک موثری باشد.

طرح نهضت ملی مسکن طرحی است که به عنوان سیاست کلان دولت سیزدهم شناخته می‌شود. در اجرای این طرح مقرر است تا ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم احداث شود که اجرای بخشی از طرح‌ها آغاز شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا