کد خبر: 24129919193
روزنامهعصر انقراض (طنز)

زندگی بی‌صف صفا نداره (طنز)

راضیه حسینی

صف، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما ایرانی‌هاست، ربطی هم به شیوه مدیریت مسئولان و تنظیم قیمت‌های بازار ندارد. آنها فقط به فکر برطرف شدن نیاز روحی ما هستند، وگرنه انبارها همگی پر از مایحتاج مردم است و ما در هیچ زمینه‌ای کمبود و گرانی نداریم. اصلاً کمبود نمنه دی؟

ما خودمان صف‌دوست هستیم وگرنه به پیشنهاد یکی از مسئولان عمل می‌کردیم و برای اینکه اعتراض خودمان را به قیمت‌های بالا نشان بدهیم، اصلاً مرغ نمی‌خریدیم و در خانه می‌نشستیم. باز به نشانه اعتراض روغن، میوه، آجیل، گوشت، لبنیات و … را هم نمی‌خریدیم و خودمان را به طبیعت می‌سپردیم، شاید با آب، خاک و نورطبیعی رشد و نمو کنیم.

 اما ما از اول هم حرف گوش کن نبودیم و مدام از این صف به آن صف می‌رفتیم. صف، برای بعضی‌های‌مان حکم زندگی را دارد. مورد داشته‌ایم توی صف نان عاشق شد، مادرش را فرستاد تا با خانواده دختر که در صف شکر ایستاده بودند، صحبت کند. در صف روغن بله‌برون را انجام دادند و در صف شیر عقد کردند. سر صف گوشت، بچه اول‌شان به دنیا آمد و دومی در راه رسیدن به صف قند آمد. بچه‌ها هم به محض اینکه توانستند قدم از قدم بردارند رفتند پی کار خانوادگی. اکنونپدر و مادر پشیمان هستند که به‌ خاطر مشغله زیاد و در صف ماندن، فرصت نشد سومی را بیاورند؛ چون اگر عوض دوبچه، سه تا داشتند می‌توانستند صف‌های بیشتری را پوشش دهند.

برای مدت کوتاهی که صف‌ها کم شده بود و مردم می‌توانستند به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنند، افراد این خانواده دچار افسردگی شدید شده بودند و برای برطرف شدن آن وارد هر صفی می‌شدند. چندباری به اشتباه وارد کمپ ترک اعتیاد شدند، و دو سه بار هم کنکور سراسری شرکت کردند. نزدیک بود افسردگی‌شان به حالت حاد و خطرناک برسد که مسئولان به داد رسیدند و با ایجاد صف‌های مختلف، این خانواده را از نابودی نجات دادند .البته از این دست خانواده‌ها خیلی زیاد است و همگی در اوضاع فعلی، روز و شب دعاگوی مسئولان هستند.

اما ما این‌ها را نمی‌بینیم. کلاً آدم‌های تک‌بعدی هستیم و فقط یک قسمت ماجرا را می‌بینیم و نگران خطری هستیم که در صف‌ها مردم را تهدید می‌کند. ولی مسئولان تمامی جنبه‌ها را می‌بینند و به سلامت روانی ما خیلی بیشتر از سلامت جسمی اهمیت می‌دهند. مسئولان حواسشان به همه چیز هست و برای برطرف شدن خطر کرونا در صف‌ها، قانون منع تردد ۹ شب به بعد را در تمامی شهرها اجرا کرده‌اند. شاید بگویید چه ربطی به هم دارند؟ طبق تحقیقاتی که دانشمندان ژاپنی انجام داده‌اند کرونا، ویروس صف‌دوستی نیست و فقط علاقه دارد از ۹ شب به بعد در خیابان‌ها ول بچرخد، به همین دلیل بدون هیچ نگرانی می‌توانیم در صف‌ها بایستیم و لذت ببریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا