کد خبر: 010703173573
جامعه و فرهنگ

زنگ صدای مهر در منطقه ۶ از دبیرستان البرز نواخته شد

صبح امروز منطقه شش میزبان رئیس شورای اسلامی شهر تهران، برای نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی از دبیرستان ماندگار البرز که برادرش مصطفی چمران در آن تحصیل بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران، مهدی چمران در آیین نمادین نواختن زنگ مهر در دبیرستان ماندگار البرز و همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: نقطه شروع دفاع ، پیشرفت و توسعه از مدارس آغاز می شود. سرمایه‌گذاری در آموزش و تربیت نسل‌های جدید، سرمایه‌گذاری در آینده کشور است.

وی افزود: مدارس نه تنها مکان‌های آموزش علمی هستند، بلکه به عنوان کانون‌های تربیتی نقش حیاتی در شکل‌گیری ارزش‌ها و اصول اخلاقی در جوانان ایفا می‌کنند. با تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش و توجه ویژه به نیازهای دانش‌آموزان، می‌توانیم نسلی متعهد و مسئول پرورش دهیم که در میدان‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، به شکوفایی دست یابند.

نگاه شما به آینده چطور است؟/ فراخوان هنری برای تجلی آرزوها و استعدادها در دبستان تقوا پیشگان

در ادامه برنامه نواختن زنگ مدارس سطح منطقه، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه با حضور در مدارس شهید مطهری و دبستان شاهد دخترانه تقوا پیشگان، این روز را کنار دانش‌آموزان گرامی داشتند.

روحانی در حین برگزاری مراسم با تقدیم پیام‌های تشویق‌آمیز و انگیزشی به دانش‌آموزان، اهمیت علم‌آموزی و تلاش برای آینده درخشان را به آن‌ها یادآور شدند و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان “نگاه شما به آینده چه شکلی است؟” کرد.

شهردار این منطقه همچنین ضمن گفتگو با معلمان و والدین، بر لزوم همکاری میان خانواده و مدارس برای فراهم کردن محیطی مناسب برای یادگیری تأکید کردند. این برنامه به عنوان یک آغاز زیبا برای سال تحصیلی جدید در منطقه، با شادی و امیدواری برای دستاوردهای علمی و فرهنگی بیشتر همراه بود.

شهردار منطقه در حاشیه مراسم در ارتباط با این مسابقه گفت: هدف از این مسابقه تشویق دانش‌آموزان به تفکر خلاق و ابراز خود در زمینه‌های مختلف است و به آنها کمک می‌کند تا نه تنها مهارت‌های هنری خود را پرورش دهند، بلکه با فرهنگ‌سازی و گسترش دیدگاه‌های خود نسبت به آینده، خود را برای چالش‌ها و امکانات پیش رو آماده سازند.

براساس این گزارش، برای برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد تا علاوه بر ایجاد انگیزه، حس رقابت سالم و شوق برای یادگیری در میان دانش‌آموزان تقویت شود. این اقدام به عنوان یک گام مؤثر در نهادینه کردن روحیه امید و خلاقیت در دانش آموزان، می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در آینده آن ها داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا