کد خبر: 07119913800
اخبار شرکت ها

ساخت بیش از ۱۰ هزار قطعه یدکی و صنعتی ایرانی در پتروشیمی بندرامام/ ۵۳ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز داخلی سازی شد

پتروشیمی بندرامام موفق شد با تلاش کارشناسان و متخصصان خود ساخت قطعات کاربردی واحدهای تولیدی خود را به بیش از ۱۰ هزار قطعه برساند.

به گزارش روابط ‌عمومی پتروشیمی بندرامام، با ابلاغ حمیدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت در سال ۱۳۹۷،کمیته ساخت داخل با ساختاری جدید و استراتژی نوین همسو با اهداف کلان سازمان شکل گرفت.

کمیته ساخت داخل پتروشیمی بندرامام، با استراتژی و نقشه راه مشخص و تدوین شده همچون توسعه روابط با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معتبر داخلی، توسعه سیستم‌های ایجاد رقابت سالم، توسعه حق مالکیت معنوی، توسعه روابط با شرکت‌های منطقه به‌منظور دستیابی به اهداف مشترک، توسعه روابط بلندمدت و سودآور با سازندگان معتبر داخل کشور، تقویت و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با فرآیند ساخت داخل در محیط داخلی شرکت، توسعه روابط با صنایع بزرگ داخلی با هدف تقویت ایده‌های نوآورانه در بخش‌های ساخت قطعات یدکی، کاتالیست‌ها و کمیکال‌ها فعالیت می‌کند.

فعالیت کمیته ساخت داخل سبب شناسایی ۴۱ هزار و ۲۶۳ قطعه در پتروشیمی بندرامام شد که پتانسیل ساخت داخل را دارند و کمیته ساخت داخل این شرکت بیش از ۱۰ هزار قطعه را داخلی‌سازی کرده است.

گفتنی است در فرآیند واحدهای تولیدی پتروشیمی بندرامام ۱۸۷ کاتالیست کاربرد و استفاده دارند که کمیته ساخت داخل شرکت با فعالیت گسترده در بخش بومی سازی کاتالیست‌های پلیمری و غیر پلیمری، توانسته تاکنون با مشارکت و همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور نود و نه کاتالیست و کمیکال واحدهای تولیدی شرکت را داخلی سازی کند.

با این اقدامات، نزدیک به ۵۳ درصد از کاتالیست‌های مورد استفاده واحدهای تولیدی پتروشیمی بندرامام تاکنون به دست کارشناسان و متخصصان شرکت بومی سازی شده است.

شایان ‌ذکر است با استراتژی ابلاغی از سوی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به کمیته ساخت داخل ، چشم‌انداز این کمیته تأمین و بومی سازی ۷۰ درصد از مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها و همچنین داخلی سازی ۴۰ درصد از قطعات یدکی مورد نیاز شرکت تا سال ۱۴۰۳ است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا