کد خبر: 07120071526
اخبار شرکت ها

ساخت نسل جدید توربوکمپرسور  با حمایت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

در ادامه سلسله اقدامات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی کشور به منظور   اجرای پروژه تولید برق از  گاز خروجی توربین‌ تاسیسات تقویت فشار، روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه، گروه مپنا میزبان رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و هیئت همراه بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در این بازدید مدیران شرکت مپنا  با تشریح تجربیات و سوابق این گروه صنعتی، برای  مشارکت درپروژه تولید برق از  گاز خروجی توربین‌ تاسیسات تقویت فشار اعلام آمادگی کردند و  پس از بحث و تبادل نظر بین طرفین مقرر شد مطالعات امکان‌سنجی  در یکی از  تاسیسات تقویت فشار گاز  آغاز شود.

بازدید از مراحل ساخت توربوکمپرسور برای به‌کارگیری در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه – دی که با حمایت‌ شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال انجام است بخش دیگری از این برنامه بود که میزان پیشرفت این پروژه مهم مورد رضایت کارفرما قرار گرفت.

شایان ذکر است در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه – دی برای نخستین بار با طراحی ایرانی ،  کمپرسور با  فشار خروجی ۳۳۰ بار مورد استفاده قرار می گیرد که  این توربوکمپرسور فراتر از نسل جدید کمپرسورهای ۱۳۰۰ PSI است و فشار ۵۰۰۰ PSI را فراهم خواهد کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار یک روزه مدیران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به بازدید از خطوط تولید شرکت‌های مهندسی و ساخت برق و کنترل، توربین و ژنراتور مپنا پرداختند و ضمن آشنایی با آخرین ابداعات  مهندسان کشور در این حوزه مهم، بر استفاده حداکثری از  تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته داخلی در پروژه‌های صنعت گاز تاکید کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا