کد خبر: 210601100883
خدمات و توزیعروزنامه

سازمان راهداری: نهادها به وعده‌ تامین ناوگان برای تردد زائران عمل نکردند

به گفته مدیر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور، متاسفانه نهادها و ارگان‌هایی که در زمینه تامین ناوگان برای تردد زائران قول داده بودند، به وعده‌هایشان عمل نکردند و اکنون رانندگان ما مجبور هستند پشت سرهم رانندگی کنند

به گزارش ایسنا، داربوش باقرجوان، با بیان اینکه از روز شنبه نوزدهم شهریور شاهد آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور هستیم، گفت: در پایانه مرزی مهران، ناوگان به اندازه کافی برای بازگشت زوار در نظر گرفته شده است و امروز نیز تعدادی دیگر از ماشین‌های خالی به پایانه مرزی برای انتقال زائران خواهند رسید.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که به خاطر گرمی هوا و خستگی زائران، آنها حداقل توقف را در مرزها داشته باشند و بتوانند سریع سوار اتوبوس شوند و به محل اقامت خود مراجعه کنند، گفت: نرخ بلیط‌های اتوبوس برای انتقال  زائران اربعین حسینی بر اساس مصوبه ستاد اربعین مشخص است و بر اساس این نرخ زائران باید برای بازگشت خود هزینه پرداخت کنند.

 مدیر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که زائران با کمترین معطلی و همچنین حفظ امنیتشان به محل اقامت خود بازگردند، تصریح کرد: متاسفانه نهادها و ارگان‌هایی که در زمینه تامین ناوگان برای تردد زائران قول داده بودند به قول‌هایشان عمل نکردند و اکنون رانندگان ما مجبور هستند پشت سرهم رانندگی کنند؛ البته با تاکید براین که ایمنی زائران حتما رعایت شود و رانندگان اتوبوس به نحوی برنامه‌ریزی کنند که بتوانند استراحت نیز داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی: توافق با عراق برای افزایش پروازها تا پایان ماه صفر

از سوی دیگر رئیس سازمان هواپیمایی از توافق با عراق برای رفع محدودیت تعداد پروازها به نجف و بغداد تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت که به زائران توصیه می‌شود طی امروز و فردا که ظرفیت خالی ناوگان بیشتر است به وطن بازگردند.

محمد محمدی بخش در گفت‌وگو با ایرنا درباره مذاکرات اخیر با عراق برای تسهیل و افزایش پروازها بین دو کشور افزود: توافق همیشگی ایران و عراق ۱۲۰ پرواز هفتگی بود. به جهت ایام اربعین این عدد در ابتدا به ۲۵۰ پرواز و سپس ۷۵۰ و مجددا به هزار پرواز افزایش یافت.

 رئیس سازمان هواپیمایی گفت: با این حال تقاضای سفر به عراق از مبدا ایران بیش از هزار پرواز است و طی جلسات مستمر با مسولان سازمان هواپیمایی عراق و همینطور فرودگاه نجف و بغداد مقرر شد تا پایان ماه صفر محدودیت برای سیکل و تعداد پرواز نداشته باشیم.

به گفته محمدی بخش تنها عامل محدودکننده ظرفیت فرودگاه نجف است که قرار شد بدونِ محدودیت تا حداکثر ظرفیت فرودگاه نجف و بغداد از پروازهای ایرانی پذیرایی شود.

معاون وزیر راه گفت: عراق تسهیلات لازم را برای پروازهای ایرانی قرار خواهد داد ودر عین حال تجهیزات فرودگاهی از ایران در اختیار فرودگاه نجف قرار دادیم.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه نجف و بغداد افزود: در پروازهای بازگشت ظرفیت کاملی را در اختیار زائران قرار دادیم اما پیش‌بینی افزایش استفاده از ناوگان هوایی را به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی داریم.

وی گفت: مردم حتما قبل از عزیمت به سمت فرودگاه نجف و بغداد بلیت تهییه کنند و از ظرفیت خالی پرواز مطمئن باشند.

 معاون وزیر راه گفت: برای بازگشت زائران از تمام ظرفیت خالی استفاده می‌کنیم، فقط  به زوار توصیه می‌کنیم مدیریت زمان بازگشت را تنظیم کنند؛ چرا که اولویت با زائرانی است که بلیت بازگشت را پیش‌تر خریداری کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا