کد خبر: 130902145201
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

سالانه هزار تن تیلاپیا در کشور تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تلاش در راستای رفع دغدغه زیست محیطی و با یک نگاه حفاظتی، سالانه هزار تن تیلاپیا در کشور تولید می‌شود.

سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تیلاپیا به عنوان دومین گونه تولید جهان و معروف به مرغ آبزیان در ۱۴۴ کشور دنیا تولید می شود.

او تولید سالانه تیلاپیا در جهان را ۶.۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با تلاش های فراوان دغدغه زیست محیطی تولید تیلاپیا در کشور رفع شد و با یک نگاه حفاظتی کار تولید را شروع کردیم به طوریکه سالانه هزار تن تیلاپیا در کشور تولید می شود.

حسینی ادامه داد: همانگونه که در قزل آلا رتبه اول تولید در دنیا را داریم، شیلات در نظر دارد که تولید تیلاپیا را به جایی برساند که با قیمت ارزان ماهی در سفره مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه واردات برای تنظیم بازار ماهی گفت: در راستای تعادل قیمت، سیاست واردات در ازای صادرات را در دستور کار قرار می دهیم و تازمانیکه فراوانی محصول به اندازه ای نباشد که ماهی ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، روند واردات ادامه دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا