کد خبر: 020502133640
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامه

سایه دلار بر بازار پوشاک

عصراقتصاد: چند وقتی است که لباس هایی با قیمت های دلاری خبرساز شده و دلیل آن عرضه پوشاک خارجی به نرخ ارز عنوان شده است.

خبرهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه در سطح شهر و پاساژهای تهران برخی فروشندگان پوشاک اقدام به قیمت گذاری و فروش لباس با نرخ و قیمت دلاری کرده اند در این خبرها آمده است قیمت یک تیشرت یا لباس شب در یک بوتیک در یکی از پاساژهای تهران یکصد دلار قیمت گذاری شده و به فروش می‌رسد که باعث تعجب بسیاری شده است.

خبرنگار عصر اقتصاد این خبر را پیگیری کرد و از توزیع کنندگان و فروشندگان پوشاک در بازار تهران جویای دلیل و منطق این نوع قیمت گذاری شد که دلیل این گونه قیمت گذاری تفهیم مشتری به این امر که اجناس عرضه شده کاملا خارجی و با کیفیت بالاست، گفته شده است.

این موضوع یک طرف ماجراست و در طرف دیگر این دست مسائل نظارت اتحادیه ها و قانون گذاری و اجرای قوانین واردات و جلوگیری از ورود و فروش اجناس قاچاق است.

اما دکتر مجید افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی پیگیر در واکنش به این خبر به خبرنگار ما گفت: پوشاک و لباس ارتباط مستقیمی با مد دارد و به مد روز در بازار عرضه می شود به همین دلیل نمی‌تواند با نرخ ارز و دلار افزایش قیمت داشته باشد.

افتخاری این خبر را تکذیب کرد و افزود: بنده بعد از بیست و هفت سال سابقه تولید و عرضه پوشاک تا به حال چنین موضوعی را نه دیده نه شنیده ام چه بسا اگر چنین موضوعی در بازار عرضه پوشاک اتفاق می افتاد اتحادیه بعد از پیگیری حتما برخورد قاطعی با متخلفان انجام می داد .

وی اظهار کرد: آیا این امکان وجود دارد که کسی در شرایطی که دلار افت می‌کند قیمت اجناس خود را پایین آورده و با رشد دلار افزایش قیمت دهد ؟ قطعاً چنین موضوعی امکان پذیر نیست چون در این صورت لطمه سنگینی به بازار پوشاک کشور وارد خواهد شد و قطعاً اتحادیه پوشاک چنین اجازه ای به فروشندگان نخواهد داد .

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی بیان کرد: حال نه اینکه چنین چیزی اصلا وجود نداشته باشد اما این دست قیمت گذاری ها را کسانی انجام می دهند که کالای قاچاق وارد کرده و به صورت فروش در منزل و خصوصی عرضه می کنند .

وی افزود: عرضه پوشاک به قیمت دلاری در بازار و بوتیک ها غیر قانونی بوده و قطعاً اتحادیه پوشاک و بازرسان اتحادیه با چنین قیمت‌گذاری‌ها و فروش هر گونه پوشاک با نرخ ارزی و قیمت دلاری برخورد خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا