کد خبر: 11010020673
سلامت و رفاه

سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا: ۱۵ هزار و ۵۱۳ مرکز صنفی به مراجع قضایی معرفی شدند/مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر به مراکز اورژانس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۷۷ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند که از این میان یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۶۹ نفر بیماران سرپایی بوده و ۴۴۶ هزار و ۶۰۸ نفر بستری شدند.

مجتبی خالدی” سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره خدمات اورژانس از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین ماه سال جاری گفت:  از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۷۷ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند که از این میان یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۶۹ نفر بیماران سرپایی بوده و ۴۴۶ هزار و ۶۰۸ نفر بستری شدند. همچنین ۲۹ هزار و ۲۳۷ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

او ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۰ فروردین سال جاری از یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۱۸ نفر تست pcr و از ۳۵۲ هزار و ۵۷۱ نفر تست رپید گرفته شده است.

خالدی درباره اقدامات بهداشتی انجام شده در مرزهای کشور توسط نیروهای اورژانس گفت: در مرزهای کشور ۴۰۹ هزار و ۹۵۱ نفر تحت غربالگری قرار گرفتند و ۱۲۶ هزار و ۱۰۸ نمونه تست کرونا از مسافرین در مرزهای کشور گرفته شده است.

او درباره خدمات ارائه شده توسط مرکز سلامت محیط و کار گفت: از ۲۵ فروردین تاکنون از ۶ هزار و ۲۲۸ مرکز اقامتی، ۴هزار و ۳۸۶ پایانه مسافری و ۳۵۵ هزار و ۱۷۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی انجام شده است که از این بین ۳هزار و ۷۹ مرکز پلمپ شده‌اند. همچنین ۴۷۱ هزار و ۳۳۴ مورد ماده غذایی معدوم شده‌اند و ۱۵ هزار و ۵۱۳ مرکز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور درباره ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده گفت: در این مدت ۱۸۶ هزار و ۴۷۷ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است که از این بین ۲۸ هزار و ۷۹۶ مورد ماموریت غیرترافیکی و ۱۵۷ هزار و ۶۸۱ مورد ماموریت ترافیکی بوده‌اند.

خالدی از مراجعه ۹ هزار و ده نفر به ایستگاه‌های سلامت خبر داد و گفت: ۹۲ درصد خدمات در ایستگاه‌های سلامت مربوط به حوادث ترافیکی و ۸ درصد حوادث غیرترافیکی بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ماموریت‌های انجام شده مربوط به حوادث ترافیکی در این مدت ۲۸ هزار و ۷۹۶ مورد بوده است که ۵۸ درصد آن مربوط به معابر شهری، ۳۵ درصد معابر برون شهری و ۶ درصد معابر روستایی بوده است.

او اضافه کرد: بیشترین ماموریت‌های انجام شده در تهران با ۳۳۵۰ ماموریت بوده است و خراسان رضوی با ۱۸۸۹ مصدوم، بیشترین مصدوم اعزامی به مراکز درمانی را داشته است.

خالدی درباره خدمات اورژانس هوایی صورت گرفته اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۰ فروردین ۱۲۱ ماموریت اورژانس هوایی در کشور انجام شده است و ۸۳ نفر به دلیل حوادث ترافیکی و ۸۸ نفر به دلیل حوادث غیرترافیکی تحت پوشش قرار گرفتند.

او همچنین با اشاره به خدمات انجام شده توسط اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌ها گفت: ۴۹ ماموریت توسط اتوبوس آمبولانس و ده هزار و ۱۱۸ ماموریت توسط موتورلانس‌ها انجام شده است و ۱۱ هزار و ۱۸۴ مصدوم تحت درمان قرار گرفتند.

خالدی همچنین درباره احیای قلبی انجام شده در این مدت گفت: ۵۱۶ماموریت احیای قلبی موفق در این مدت در سطح کشور انجام شده است که ۳۵۳ مورد مربوط به مردان و ۱۶۳ مورد خانم‌ها بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا