کد خبر: 21100064744
دولتسیاست

سخنگوی دولت؛ میزان افزایش حداقل حقوق در سال آینده ۲۹درصد است

سخنگوی دولت با قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد که هرکجا که عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست با نمایندگان رسانه‌ها با تشکر و قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر رهبری انقلاب اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش بود.

قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت  و رییس جمهور محترم  هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده اند.

وی افزود: همچنین عمل به وعده ها و استفاده از نظرات متخصصین مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده ها  امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

سخنگوی دولت همچنین با تشکر از مردم در برپایی مراسم های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و حضور در تشییع پیکر ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهدای مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان را گرامی می‌داریم و با مردم مناطق سیل زده جنوب کشور ابراز همدردی می‌کنیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود و در چندین نوبت به مردم و مسئولان استانی، هشدار داده بود، شاهد وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور خصوصاً استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بودیم، یادآور شد: متأسفانه خساراتی را برای بخش های مسکونی، کشاورزی و دامداری مردم و همچنین زیرساخت ها از جمله راه های مواصلاتی، مخابراتی، شبکه برق و آب پیش آمده است اما خوشبختانه با اعلام هشدار و اقدامات پیشگیرانه و همچنین تخلیه برخی مناطق روستایی از ورود خسارت گسترده، تا حد زیادی جلوگیری شد.

وی افزود: بلافاصله وزیر محترم نیرو نیز از طرف دولت به منطقه اعزام شد و پیگیری وضعیت خسارات و امدادسرانی به سیل زدگان را دنبال کرد.

پس از ایشان هم معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور بازدیدهای میدانی خوبی را از استان های سیل زده به عمل آوردند و همه دستگاه های دولتی، امدادی، بسیج و سپاه نیز به میدان آمده اند که انشاءالله اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده با سرعت صورت گیرد.

میزان افزایش حداقل حقوق در سال آینده ۲۹ درصد است

بهادری‌جهرمی در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان گفت: دولت اصلی ترین مدافع متناسب سازی حقوق کارکنان شریف است با محوریت عدالت. یکی از آسیب های پرداخت حقوق بخشی نگری است.

طبعا افزایش حقوق متواضع با محوریت عدالت در دستور کار دولت است. در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است.

او ادامه داد: بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف شده؛‌ و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا