کد خبر: 12040189693
اقتصادبانک و بیمهدولت

سخنگوی دولت: آیین‌نامه تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد

علی بهادری جهرمی نوشت: ۴۸ ساعت پس از تاکید رئیس‌جمهور، آیین‌نامه‌ مربوط به تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد.

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: ‏۴۸ ساعت پس از تاکید رئیس‌جمهور، آیین‌نامه‌ مربوط به تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد که بر این اساس بانک‌ها مکلفند تا ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک با اعتبارسنجی، دریافت حداکثر یک سفته یا یک ضامن یا طبق بخشنامه ضمانت وام‌های خرد، وام ازدواج را پرداخت کنند.

علی بهادری جهرمی در ادامه نوشت که بانک مرکزی به تخلفات احتمالی رسیدگی می‌کند.

در هفته‌ای که گذشت، سخنگوی دولت از تدوین آئین نامه‌ای در مورد اعطای تسهیلات ازدواج و اشتغال خبر داد و گفت: برای اعمال برخی اصلاحات، این آئین نامه به کارگروهی داده شده تا دست آخر تسهیلات حمایتی به تصویب هیئت وزیران برسد.

پس از آن رئیس جمهور در جشن وصال و مراسم گرامیداشت هفته ازدواج در تالار وحدت تهران گفت: بانک‌ها برای زوج‌ها و دریافت وام زمان بگذارند؛ آئین نامه این اقدام هم ظرف ۱۵ روز آینده تنظیم شود تا زوجین برای تسهیلات معطل نشوند.

در حالیکه حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده، اوایل خرداد ماه معاون اجرایی رئیس جمهور گفت این بودجه به مرور پرداخت می‌شود.

پیشتر حجت‌الاسلام رئیسی درباره اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت که همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این قانون هستند؛ او اضافه کرده برخی موارد را خودش شخصاً دنبال می‌کند.

رئیس جمهور تأکید کرده دستگاه‌ها و نهادها باید قرارگاه‌های مربوط به جمعیت را در مجموعه‌هایشان تشکیل دهند و هرچه سریعتر آیین‌نامه‌های مرتبط با آن را به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت بفرستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا