کد خبر: 11020024589
انرژی

سخنگوی صنعت برق کشور: ۳ نیروگاه جدید تا تابستان وارد مدار می‌شوند

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم برق صنایع بزرگ را تامین کنیم.

او ادامه داد: وزارت نیرو ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برنامه ریزی کرده بود که از پیک سال گذشته تا به امروز بتواند نیروگاه جدید احداث کند، خوشبختانه بر اساس اقدامات انجام شده اغلب آن‌ها در مدار تولید قرار گرفته‌اند و تا تابستان امسال هم ۳ نیروگاه جدید در مدار قرار می‌گیرند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: ما از مولد‌های صنایع آن‌هایی که خارج از حوزه نیرو هستند، درخواست همکاری می‌کنیم و برخلاف سال‌های گذشته که ما ۴ ماه گرم را داشتیم و قیمت برق جذابی را پیش بینی می‌کردیم که برق را از آن‌ها خریداری کنیم، امسال ماه اردیبهشت را هم به آن اضافه کردیم تا کسری نداشته باشیم.

رجبی مشهدی گفت: در وهله اول باید رشد بی رویه برق را مدیریت کنیم، حتما مردم باید مدیریت مصرف را همانند سال گذشته انجام دهند. مشترکان پرمصرف می‌توانند با صرفه جویی ۶ تا ۸ برابری در مصرف برق مهم واقع شوند و می‌تواند در صرفه جویی برق تاثیر گذار باشند.

او افزود: طی روز‌های گذشته میزان برق در کشور نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ هزار مگاوات بیشتر شده است و برای آن باید ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه در کشور احداث شود تا بتوانیم این مقدار را پاسخگو باشیم.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص طرح‌های تشویقی و تنبیهی تصریح کرد: در بخش صنعتی و همان طور کسانی همکاری کنند تا مصرف خود را در ساعت اوج بار کاهش دهند، مشمول تخفیف برق می‌شوند.

او اضافه کرد: همان طور اگر چاه‌های کشاورزی در طول روز ۴ ساعت خاموش شوند، کشاورزان ۲۰ درصد برق رایگان دریافت می‌کنند و اگر مشترکان خانگی پرمصرف به زیر الگوی مصرف بیایند آن ۱۶ درصد مصرف برق را نخواهند داشت، به طوری که اگر مشترکانی که ۱۹ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند از تخفیف ۲۰ درصدی کاهش صورت حساب برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی بیان کرد: اگر هر مشترکی از هر اقدامی برای کاهش مصرف برق استفاده کند، علاوه بر اینکه اقدام به کاهش مصرف برق می‌کنند می‌توانند از تشویق‌های صنعت برق استفاده کنند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: فروردین امسال نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به بلند مدت کاهش دما خیلی بیشتر بوده و در اردیبهشت امسال هم دما ۲ تا ۳ درجه افزایش می‌یابد و این موضوع  می‌تواند مصرف برق را افزایش دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا