کد خبر: 200902145962
جهاندولتسیاست

سخنگوی وزارت‌ امور خارجه: ایران به هیچ برجام دیگری معتقد نیست

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شورای امنیت برای انجام وظیفه خود جهت تامین صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از جنگ بازمانده و نتوانسته کاری را در این مرحله حساس انجام دهد.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص موضع اخیر دبیرکل سازمان ملل و حمایتش از آتش بس در جنگ علیه مردم غزه و وتوی آمریکا در شورای امنیت، اظهارداشت: بر اساس آمار رسمی مراجع فلسطینی در شصت و هفتمین روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ۱۷۹۹۷ نفر شهید شده‌اند که از این میان تعداد زیادی زنان و کودکان هستند و ۴۲ هزار نفر مجروح هم از دیگر نتایج حملات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه است.

وی گفت: بار دیگر تشکر میکنم از اقدام مسئولانه دبیر کل سازمان ملل متحد که توجه شورای امنیت را به مساله غزه جلب کرد و خواستار اقدام فوری این شورا به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی شد، اما شاهد اقدام تاسف بار رژیم آمریکا در وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت و رد درخواست جامعه جهانی و شخص دبیر کل سازمان ملل برای توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه بودیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آمریکا بار دیگر شرکت و همراهی تمام عیار خودش را در کنار صهیونیست‌ها نشان داد. ایران مواضع خودش را به صراحت بیان کرده و محکوم کرده است. دولت آمریکا بخشی از راه حل جنگ غزه نیست بلکه بخشی از تداوم و استمرار نسل کشی علیه مردم غزه است.

کنعانی بیان کرد: دولت آمریکا نشان داد که یک تنه در برابر جامعه جهانی ایستاده و ابایی از تنها ماندن در حمایت از رژیم صهیونیستی ندارد و با این رای خودش نشان داد که نه فقط یک رائ منفی به توقف جنگ داده، بلکه رای به استمرار بربریت ملت مظلوم فلسطین داده است.

وی ادامه داد: آمریکا با این رای در برابر خواست تمام افکار عمومی جهان و خواست شخص دبیرکل سازمان ملل متحد ایستاده و رای به استمرار توحش صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: شورای امنیت برای انجام وظیفه خود جهت تامین صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از جنگ بازمانده و نتوانسته کاری را در این مرحله حساس انجام دهد. وتوی آمریکا نشان از بُن بست در شورای امنیت و ناتوانی این شورا در انجام وظیفه خود دارد.

کنعانی گفت: بحث اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان سالهاست که مطرح است و ایران هم یک طرف مهم در این رایزنی‌ها محسوب می‌شود. ایده‌های مختلفی مطرح هست که این ایده‌ها برگرفته از موقعیت‌های ژئوپولیتیک و ژئواستراتژیک کشورهای عضو سازمان ملل است.

وی افزود: برخی قدرت‌ها با سواستفاده از قدرت خود مانع از انجام وطیفه و کارکرد خود هستند. ما معتقدیم که ترکیب شورای امنیت باید دموکرات‌تر باشد و شاهد کارآمدتر بودن این شورا در بحث تامین صلح و امنیت بین المللی باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا