کد خبر: 11030185225
انرژیبازرگانیتوسعه و اقتصاد ملیتولید و بازرگانی

سخنگوی گمرک: بازگرداندن بنزین ایران از سوی افغانستان صحت ندارد

سخنگوی گمرک گفت: بازگرداندن ۱۲ محموله هیدروکربن سبک و نه بنزین به گمرک ایران، با اظهارات خلاف واقع تاجر افغان به مقامات کشورش صورت گرفته است.

روح اله لطیفی گفت: تعداد ۱۲ دستگاه تانکر صادراتی حامل هیدروکربن سبک، از مبدا گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان طی دو فقره اظهارنامه صادراتی به مقصد گمرک میلک واصل شد که پس از انجام تشریفات قانونی، در فروردین و اردیبهشت امسال به مقصد کشور افغانستان خارج شد.

به گفته او، در ابتدا دو دستگاه تانکر حامل هیدروکربن سبک به گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان مرجوع که با اعلام مجدد تاجر افغان، مجددا محموله به کشور افغانستان بازگردانده شد.

اسناد و مدارک کالا و اظهار نامه مذکور صادرات هیدروکربن سبک است نه بنزین و اینکه تاجر افغان به گمرک کشور خود چه اظهار کرده یا چگونه این محصول را توزیع، استفاده و یا به فروش می‌رساند، در صلاحیت، حاکمیت و قوانین کشور افغانستان است.

سخنگوی گمرک می‌گوید: با وجود پیگیری‌ها و تماس‌های متعددی که در این خصوص با مسئولان گمرک ولایت نیمروز انجام گرفته، هیچ مسئولیتی برعهده گمرک ایران و واحد تولیدی در کشورمان نیست؛ اما متاسفانه در روز نهم خرداد، تعداد ۱۲ دستگاه تانکر هیدروکربن سبک به پایانه مرزی میلک برگشت داده شد.

به تازگی طالبان ادعایی را مبنی بر مرجوع کردن ۱۲ تانکر حامل بنزین بی کیفیت به ایران مطرح کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا