کد خبر: 28120075156
فناوری اطلاعات و ارتباطات

سرعت اینترنت باز هم کمتر شد!/ رتبه ایران در سرعت اینترنت چند است؟

جدیدترین گزارش اسپید تست از سیر نزولی ادامه‌دار سرعت و رتبه جهانی اینترنت کشور در هر دو سرویس ثابت و همراه خبر می‌دهد. میانگین سرعت اینترنت جهانی چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آخرین گزارش وبسایت اسپیدتست (speedtest.net) در آخرین روزهای سال، رتبه ایران در اینترنت ثابت با ۴ پله سقوط به رتبه ۱۴۵ و در اینترنت همراه با ۳ پله سقوط به رتبه ۸۰ رسیده است.

وزیر ارتباطات در ماه‌های گذشته اظهار داشت که افت رتبه ایران صرفاً به دلیل پیشرفت کشورهای دیگر است و وضعیت اینترنت کشور در مقایسه داخلی با افت کیفیتی همراه نبوده است، اما گزارشات اخیر از کاهش سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران نسبت به ماه ژانویه خبر می‌دهد.

میانگین سرعت اینترنت در ایران

در حوزه اینترنت ثابت نیز، میانگین سرعت دانلود در ایران، ۹٫۷۸ مگابیت ‌بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود ۱٫۳۱ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در ماه ژانویه رتبه سرعت اینترنت ثابت ایران در جدول جهانی عدد ۱۴۱ را نشان می‌داد.

طبق گزارش ماه فوریه میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۲٫۴۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸٫۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۳۳ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۸۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

 

این درحالی است که در ماه ژانویه رتبه سرعت اینترنت همراه ایران در جدول جهانی عدد ۷۷ را نشان می‌داد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گذشته درخصوص انتقادات درباره سقوط رتبه ایران در گزارش‌های جهانی رتبه‌بندی اینترنت اظهار داشت که جایگاه ایران صرفاً در مقایسه با دیگر کشورها بدتر شده و سرعت اینترنت با کاهش کیفیت همراه نبوده است.

اما حالا گزارش اخیر نشان می‌دهد که در آخرین ماه سال، سرعت اینترنت ثابت و همراه کشور نسبت به دو ماه پیش کاهش داشته و تنها دلیل افت رتبه، بهبود سرعت کشورهای دیگر نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا