کد خبر: 15120073019
اخبار شرکت هابانک و بیمه

سرعت شرکت‌های بیمه‌ای در دیجیتالی‌شدن قابل قیاس با نظام بانکی نیست

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، با بیان جای خالی بانک بیمه در ایران، گفت که بسیاری از بیمه‌ها در دنیا با تاسیس بانک از داده‌های آنها استفاده می‌کنند اما در ایران کمتر از این امر داده استفاده می‌شود.

مجید قلی‌پور، درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین افزود: درصنعت بیمه از داده، هوش مصنوعی و سیستم‌های پیشنهادگر به کمترین نحو ممکن استفاده می‌شود و صنعت بیمه از بانک داده به عنوان بزرگترین مرکز ذخیره اطلاعات استفاده نمی‌کند.

او گفت: بیماری کرونا نوع فعالیت در بازار بیمه را متحول کرد وکرونا به تکامل دیجیتال سرعت بخشید.

قلی‌پور افزود: کسانی در دنیای کسب و کار امروز باقی می‌مانند که بتوانند خود را به بهترین شکل با تحولات عصر دیجیتال منطبق کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، تصریح کرد: براساس یک بررسی بر روی لیست فورچون به عنوان ۵۰۰شرکت برتر دنیا که دوسوم GDP آمریکا را هم همین شرکت‌ها تشکیل می‌دهند، انجام شد، در دهه گذشته یکسری از این شرکت‌ها از لیست خارج شدند.

قلی‌پور ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل حذف شرکت‌ها ازاین لیست و حتی ورشکستگی شرکت‌ها عدم توجه آنها به مفهوم دیجیتال و اقتضائات عصر دیجیتال بوده است.

او با بیان جمله‌ای از بیانگذار مجمع جهانی اقتصاد، که گفته “درگذشته ماهی‌های بزرگ ماهی‌های کوچک را می‌خوردند اما دنیای امروز دنیایی است که ماهی سریع ماهی کند را می‌خورد”، افزود: اگر شرکت‌های بیمه‌ای نتوانند براساس اقتضائات زمان، خود را تغییر بدهند درآینده نزدیک محکوم به شکست هستند و یکی از این اقتضائات به دلیل وجود کرونا دردنیا همین تحول دیجیتال است.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان خاطرنشان کرد که تحول دیجیتال در دهه آینده این قابلیت را دارد که ۱۰۰تریلیون دلار ارزش برای جامعه جهانی به وجود بیاورد.

قلی‌پور، مدعی شد که درصنعت بیمه ایران برخی از شرکت‌ها اسیر رقابت‌های کاذب شدند و سعی می‌کنند که با نرخ‌شکنی در بازار، کار بدست بیاورند و افزود که برخی ازشرکت‌ها رفتن به سمت فضاهای جدید را رها کرده‌اند و در این بین با پذیرش ضرر فعالیت می‌کنند و به دنبال اقیانوس آبی خود نمی‌گردند.

او اظهارکرد: اگرهمه شرکت‌های بیمه بخواهند به بقای خود ادامه دهند ناچار هستند که به سمت طرح‌ها و فضاهای جدید بروند که یکی از این طرح‌های جدید طراحی بیمه مبتنی بر بیمه کرونا است.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، با پذیرش این موضوع که سرعت رو به رشد شرکت‌های بیمه‌ای در زمینه دیجیتالی‌شدن اصلا قابل مقایسه با نظام بانکی نیست، افزود: صنعت بیمه در زمینه فین‌تک به نسبت نظام بانکی ضعیف است و همه شرکت‌های بیمه‌ای تا حدود زیادی در این حوزه ضعف دارند.

قلی‌پور تصریح کرد: باید ازهر شرکتی به نسبت استطاعت آن شرکت انتظار داشت اما در کنار این مسائل، قوانین رگولاتوری هم وجود دارد شاید اگر قوانین نظارتی مقداری تعدیل شود و شرکت‌ها در ارائه طرح راحت‌تر باشند به شرکت‌ها کمک می‌شود که بتوانند کارهای جدید داشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا