کد خبر: 07060198748
اخبار شرکت ها

سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰ میلیون یورو در طرح‌های تکمیلی پارس جنوبی

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در ۴ طرح تکمیلی در پارس جنوبی را ۷۰۰ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمدحسین متجلی در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت که امروز دوشنبه (هفتم شهریور ۱۴۰۱) با حضور وزیر نفت و معاونان وی در استان بوشهر برگزار شد، با اشاره به جزئیات این طرح‌ها گفت: امروز شاهد بهره‌برداری سه طرح تکمیلی و آغاز عملیات اجرایی یک پروژه هستیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از نخستین واحد سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت گفت: در این طرح ۴۵۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس همچنین به بهره‌برداری از واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز به میزان ۷۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

متجلی دیگر پروژه آماده بهره‌برداری شرکت نفت و گاز پارس را احداث خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح ۱۹ میلیون یورو بوده است.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی خط لوله دریایی ۳۲ اینچ فاز ۱۶ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۱۶۵ میلیون یورویی اشاره  کرد و گفت: در مجموع  ۷۱۲ میلیون یورو در این ۴ طرح سرمایه‌گذاری شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا