کد خبر: 15120073026
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آبی استان اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آبی با هدف جهش تولید و ایجاد اشتغال در این استان توسعه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، علی حیدری اناری دیروز در سومین جلسه شورای مشاوران جوان اردبیل افزود: با ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی که برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و پس از توافق ۲ وزارتخانه نیرو و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته فعالیت‌های گسترده‌ای از سوی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری آبی آغاز شده است.

او گفت: در سال‌های گذشته به این موضوع توجه کمی شده است و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای سال آینده به عنوان یکی از رویکردهای اصلی این موضوع را مدنظر قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به ظرفیت بالای استان در بحث منابع و تاسیسات آبی اظهار کرد: با وجود ذخایر ارزشمند منابع آب در استان و ظرفیت‌های کم نظیر آب‌های گرم معدنی در سطح استان، باید برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه گردشگری آبی در استان به عمل آید و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کند.

حیدری اناری با اشاره به اعلام فراخوان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به منظور جذب سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری آبی در منابع و تاسیسات آبی استان بیان کرد: بدون تردید یکی از راه‌های توسعه گردشگری در استان توجه به ظرفیت بالای منابع آب در استان است و راه برای سرمایه‌گذاری در این بخش هموار شده است.

او همچنین عملیاتی کردن پیشنهادها و ایده‌های مختلفی که در شورای مشاوران جوان مطرح می‌شود را به عنوان یک پیشران برای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت دانست.

در این جلسه اهداف، چالش‌ها و عارضه‌های بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تجربیات جهانی در خصوص گردشگری آبی و ارائه الگوهای قابل بومی‌سازی در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در استان اردبیل ۱۰ سد بزرگ و ۴۲ سد کوچک احداث شده است که در بیشتر آ‌ن‌ها زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری آبی وجود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا