کد خبر: 30090061951
اقتصاداقتصاد کلانبورسروزنامهصفحه یک

سرمایه‌گذاری کریپتو در سال ۲۰۲۱ از سال‌های گذشته بیشتر بوده است

ترجمه: سلیم حیدری

شرکت تحقیقاتی بازار پیچ بوک با استناد به داده‌های تراکنش‌ها، دریافته است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طول سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بیشتر از تمام سال‌های گذشته از زمان شروع کریپتو(ارز دیجیتال) است.

طبق یافته‌ها، شرکت‌های فین‌تک مرتبط با ارزهای دیجیتال در سال جاری ۳۳.۷ میلیارد دلار در ۱۲۱۷ معامله جمع‌آوری کردند که تقریباً چهار برابر رکورد سالانه ۸ میلیارد دلاری قبلی در سال ۲۰۱۸ بوده است.

به نقل از بلومبرگ، راب لی، تحلیلگر پیچ بوک، گفت: «سرمایه‎گذاران در حال تامین مالی هر چیزی و همه چیز هستند.»

کریپتو از صرفاً یک وسیله مبادله دیجیتال به یک صنعت متنوع با طیف گسترده‎ای از پروژه ها تبدیل شده است. اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارند که افراد مشهور را به توکن تبدیل می‌کنند، بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین برای کسب درآمد غیرقابل تعویض (NFT) و کل مکان‌های بازار NFT، که همه چیز را از کلکسیون گرفته تا آثار هنری می‌فروشند. و سرمایه‎گذارانی مانند Coinbase Ventures، Digital Currency Group و Polychain Capital با تامین مالی این پروژه‎ها، ارزش سرمایه‎گذاری در آنها را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

به گفته اسپنسر بوگارت از بلاک چین کپیتال ال ال سی، مستقر در سانفرانسیسکو «ما از طلای دیجیتال فراتر رفته‎ایم. ما خدمات مالی، هنر، بازی را به عنوان زیرمجموعه‌ای از NFTها، وب ۳.۰، رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز را داریم. همه این‌ها باعث شد سرمایه‌گذاران فکر کنند، ما به اندازه کافی در معرض دید قرار نداریم.» شرکت او یکی از بزرگترین سرمایه‎گذاران ارزهای دیجیتال است که در هشت سال گذشته بیش از ۱۲۰ شرکت مرتبط با رمز ارز را تامین مالی کرده است.

داده‌های پیچ بوک نشان می‌دهد که تنها در ایالات متحده، تراکنش‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در سال جاری با حدود ۷.۲ میلیارد دلار، چهار برابر شده است.

از جمله برندگان اصلی جذب سرمایه در سال، صرافی ارز دیجیتال FTX است که سرمایه‎گذاری یک میلیارد دلاری را در ژوئیه (تیر) بسته بود و ارزش آن را به ۱۸ میلیارد دلار افزایش داد. گروه سرمایه‎گذاری دیجیتال Custodian New York نیز در اواسط دسامبر (آذر) یک میلیارد دلار جذب کرد و اکنون بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش‎گذاری شده است. اسکای ماویس ارزش خود را در اکتبر (آبان) به ۳ میلیارد دلار برای بازی آنلاین مبتنی بر رمزنگاری افزایش داد، در حالی که پلت فرم Dapper Labs NFT پس از جمع‎آوری ۳۵۰ میلیون دلار از سرمایه‎گذارانی از جمله مایکل جردن اسطوره بسکتبال، ارزش خود را به ۲.۵ میلیارد دلار رساند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا