کد خبر: 07040034856
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ و ۲۵۰ میلیاردی «ذوب» برای خرید پساب‌ها

معاون بهره برداری ذوب آهن از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ و ۲۵۰ میلیاردی برای خرید پسآب شهرهای اطراف، تسویه به آب قابل استفاده در صنایع و پیش‌بینی کاهش ۴۰درصدی برداشت از زاینده‌رود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد تولائیان درباره برنامه‌های ذوب آهن برای کاهش میزان مصرف آب گفت: شرکت با برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف توانست با وجود افزایش میزان تولیدات، میزان مصرف آب را کاهش دهد. این اتفاق در پروژه‌های متعدد با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و تغییر تجهیزات روی داد.

او افزود: تبدیل ایستگاه ریخته‌گری قدیمی روسی به ایستگاه ریخته‌گری با تجهیزات ایتالیایی یکی از این پروژه‌ها است که توانست مقدار قابل توجهی از مصرف آب را کاهش دهد. نگاه مدیران شرکت به آب، ریالی نیست. زیرا آب موضوعی است که اگر نباشد، کارخانه نمی‌تواند به تولید ادامه دهد. بنابراین زمانی که آب نیست، شرکت مجبور است برای خرید آن مبالغ هنگفتی را پرداخت کند. در صورت تحقق این امر می‌توان جلوی توقف‌های تولید را گرفت که به نوعی صرفه اقتصادی دارد.

تولائیان ادامه داد: ذوب آهن در منطقه‌ای قرار دارد که آب بسیار مسئله حیاتی است و در این راستا با تبدیل برج‌ها و ایجاد تسویه خانه تلاش کرده در مصرف آب صرفه‌جویی کند.

او عنوان کرد: به عنوان مثال اخیرا برای برج‌های خنک‌کننده از فناوری جدید هیبریدی استفاده کرده است. شرکت ۵۰۰میلیارد تومان برای خرید پسآب شهرهای اطراف سرمایه‌گذاری کرد و توانست با شرکت آب و فاضلاب اصفهان قرارداد ببندد تا این پسآب وارد کارخانه شود. از سوی دیگر ۲۵۰میلیارد تومان نیز برای تسویه جهت استفاده در صنایع تخصیص داده است. در صورتی‌که پروژه‌ها با موفقیت اجرا شوند، پیش‌بینی می‌شود ۴۰درصد از نیاز ذوب آهن به برداشت از آب زاینده‌رود کاهش یابد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا